FF:ISKM66 VideoLab - Informace o předmětu
ISKM66 VideoLab: ateliér tvorby edukačních videí
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Vojtěch Hamerský, DiS. (přednášející)
Mgr. Hana Tulinská (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 16:00–17:40 Virtuální místnost
- Předpoklady
- Zájem o téma. Pouze pro studenty ISK.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Poskytnout studentům znalosti a přehled v oblasti vzdělávacích videí.
- Poskytnout přehled aktuálních výzkumů a konceptů pro plánování a tvorbu edukačních videí.
- Uvést studenty do tvorby vlastního scénáře.
- Představit tréninkové metody pro zvládání stresu a bezproblémové vystupování před kamerou.
- Představit možnosti postprodukce, které studenti sami vyzkouší ve zvoleném video editoru.
- Motivovat studenty k další tvorbě vlastních vzdělávacích videí v praxi.
- Výstupy z učení
- Studenti znají dílčí poznatky z aktuálních výzkumů ohledně využití videí ve vzdělávání a jejich efektivity.
- Studenti umí připravit vlastní obsah videa.
- Studenti zvládají vystupování před kamerou.
- Studenti zvládají produkci a mírně pokročilé techniky postprodukce videa.
- Studenti dokáží prezentovat své video.
- Osnova
- 15.2. - Úvodní hodina a organizace kurzu
- 1.3. - Kontext tvorby vzdělávacích videí a poznatky z výzkumů
- 15.3. - Plánování + výběr tématu
- 29.3. - Videoprodukce I - Preprodukce + Produkce
- 12.4. - Videoprodukce II - Postprodukce
- 26.4. - Rozbor první verze videa
- 10.5. - Prezentace finálního videa
- Výukové metody
- Pravidelná synchronní setkávání v MS Teams
- Plnění průběžných úkolů směřující k tvorbě vlastního vzdělávacího videa
- Metody hodnocení
- Plnění dílčích úkolů formou blogových příspěvků ve svém rozvojovém portfoliu, na které bude poskytnuta formativní zpětná vazba
- Účast na pravidelných synchronních setkáních
- Tvorba závěrečné reflexe celého kurzu a pokroku
- Informace učitele
Mgr. Hana Tulinská
Hana Tulinská je garantkou bakalářské profilace EdTech KISK, výzkumnou pracovnicí TA ČR projektu, vedoucí univerzitního online Kurzu práce s informacemi.
Mgr. Vojtěch Hamerský, DiS.
Vojtěch Hamerský je absolventem KISKu, specialista vzdělávání na FI MU a tvůrce obsahu vystupující pod přezdívkou EclecticReader.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/ISKM66