DESB23 Kvalitativní výzkum pro design služeb

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Josef Kocurek (přednášející)
Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty připravit, realizovat, vyhodnotit kvalitativní výzkum s důrazem na hloubkové rozhovory a odprezentovat týmu závěry výzkumu.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude studující: - schopen naplánovat kvalitativní výzkum v kontextu designového procesu - bude schopen provést výzkum (doptávat se respondenta, vést výzkumnou focus group atd.), - znát základy vyhodnocování a dokumentace kvalitativních výzkumů zejména v kontextu tzv. atomic research a continous discovery - ovládat nástroje pro výzkum a analýzu kvalitativních dat v UX výzkumu (Dovetail, Lookback atd.)
Osnova
  • 1. Úvod do kvalitativního výzkumu
  • 2. Hloubkové a polostrukturované rozhovory
  • 3. Rekrutace
  • 4. Výázkumné otázky
  • 5. Příprava scénáře
  • 6. Terénní výzkum
  • 7. Analýza kvalitativních dat
  • 8. Prezentace závěrů výzkumu
  • 9. Retrospektiva
Výukové metody
Přednášky, prezentace expertů z praxe, plnění průběžných úkolů a cvičení
Metody hodnocení
Prezentace závěrečné výzkumné zprávy
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024.