FF:FAVBPa13 Bak. sem. I - Informace o předmětu
FAVBPa13 Bakalářský seminář I
Filozofická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Luděk Janda (cvičící)
Mgr. Jakub Kučera (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. - Rozvrh
- Po 14:10–14:55 sem.prac., Po 16:40–17:25 pracovna, St 15:00–15:45 sem.prac., St 16:40–17:25 pracovna, Čt 16:40–17:25 sem.prac.
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Proseminář C.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurs je určen k absolvování ve 3. semestru studia. - Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- První seminář z cyklu 4 seminářů věnovaných postupné přípravě bakalářské práce. Podrobnější informace o systému bakalářských a magisterských seminářů: http://www.phil.muni.cz/fav/System.html Výstupem z předmětu je vypracování první části projektu bakalářské práce. Tento projekt má mít následující podobu: 1. Konspekt projektu (výstup ze semináře I = ve třetím semestru studia bakalářského) 1.1. Název - není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklady nevhodných názvů: "Pravidla hry Jeana Renoira"; "Kina v Brně" Příklad vhodného názvu: "Estetika diskrepance: Pravidla hry"; "Ekonomika lokálního filmového představení: řetězce kin v Brně". 1.2. Popis problému: 1.2.1. Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období národní kinematografie vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností, konstrukční princip či postup filmové formy tvořící tzv. stylovou dominantu v daném filmu. 1.2.2. Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. 1.2.3. Hypotetické závěry (k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit). 1.3. Popis postupu práce: 1.3.1. Rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. 1.3.2. Jednotlivé fáze práce: u analýzy např. segmentace, naratologická analýza, stylová analýza, vymezení dominanty; u historické práce: sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu).
- Metody hodnocení
- Termín předložení výstupního úkolu se stanovuje jednotně vždy na 31. ledna (za podzimní semestr) a 31. května (za jarní semestr), neurčí-li vyučující jinak.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2004/FAVBPa13