DU4000c Didaktika dějin umění - praxe

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/6/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Romana Šimurdová (přednášející), prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D. (zástupce)
Garance
Mgr. et Mgr. Romana Šimurdová
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jiří Kroupa, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 17:30–19:05 K32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výukovou praxi vykonává student na střední umělecké škole nebo v instituci zabývající se vzděláním v oboru. Student se seznámí s fungováním dané instituce a může se podílet vlastní aktivitou na jejím chodu. Nahlédne do vyučovacích hodin svého supervizora a vypracuje rozbor vyučovací jednotky podle připraveného schématu. Student pod vedením supervizora připraví, zrealizuje a zhodnotí výstup ve vyučovací jednotce. Student absolvuje 10 náslechových hodin a odučí nejméně 10 hodin.
Osnova
  • 1. Náslech a rozbor vyučovací jednotky 2. Příprava vyučovacího pokusu 3. Provedení vyučovacího pokusu 4. Hodnocení vyučovacího pokusu 5. Sebereflexe 6. Dokumentace působení v instituci, hodnocení supervizora
Literatura
  • SVÁTKOVÁ, Barbora. Galerijní animace studentů Katedry výtvarné výchovy PdF MU 2005-2008. 2008. Webové stránky projektu info
  • SVÁTKOVÁ, Barbora. K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce. Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, 2008, roč. 18, č. 1, s. 72-83, 140 s. ISSN 1211-4669. info
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
  • Galerijní animace a zprostředkování umění : poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Photo by Radek Horáček. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998, 142 s. ISBN 8072040847. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
Výukové metody
praxe
Metody hodnocení
K závěrečnému hodnocení přinese student pedagogické portfolio obsahující úvodní list s charakteristikou instituce, náslechové archy, přípravy na vyučování, potvrzení instituce o absolvování praxe a hodnocení supervizora.
Informace učitele
Předmět je vyučován každý semestr. Výuka probíhá blokově.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.