FF:CJBB114 Zákl. paměť. techniky - Informace o předmětu
CJBB114 Základní pamětové techniky pro studium (nejen) jazyků
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé sudé úterý 12:00–13:40 D41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studium jazyka vyžaduje systematické paměťové zvládání velikého množství naučné častokrát velice náročné látky. Kurs je zaměřen především na prezentaci základních mnemotechnických technik, které mohou podstatně zvýšit efektivitu učení.
- Výstupy z učení
- Po absolvovaní předmětu student bude:
- mít komplexní přehled o podmínkách efektivní mentální práce;
- znát základní zákony řidící proces zapomínání;
- znát několik různých typů pamětových technik, určených pro různé typy pamětové látky;
- mít prakticky odzkoušených min. 6 různých paměťových technik dle vlastní preference;
Na základě výše uvedeného student bude schopen upravit svůj dosavadní způsob učení tak, aby mohl dosahovat optimálních výsledků v souladu se svými individuálními vlohami a aktuálními potřebami. - Osnova
- Během kursu se posluchači seznámí s méně známými informacemi ohledně podmínek fungovaní paměti a především s řadou memotechnik, zaměřených na různé typy látky. Výběr jednotlivých technik bude přímo přizpůsoben potřebám účastníků. Výuku povede externí vyučující s dlouhodobou praxi jako psycholog, soudní tlumočník a lektor cizích jazyků pro dospěle a děti.
- Literatura
- doporučená literatura
- Adler H. Umiejętność realizowania marzeń. Ravi, Łódź 1997
- Buzan T., Gelb M.J. The art of juggling. Aurum Press, London 1994
- Buzan, T. Use Both Sides of Your Brain. Dutton, New York 1974
- Sternberg, R. Kognitivní psychologie. Portál, Praha 2002
- Szurawski M. Pamięć trening interaktywny. Ravi, Łódź 2004
- Ratey, J., Hagerman, E. Spark: How exercise will improve the performance of your brain. Little, Brown and Company, New York, Boston, London 2008
- Výukové metody
- Workshopy, prezentace (vyučující). Příprava zadaných úkolů, e-learning, drill, prezentace na semináří, aktivní účast ve výuce (studenti).
- Metody hodnocení
- Prezence, velmi aktivní účast ve výuce, příprava zadaných úkolů a jejich prezentace na semináři.
- Informace učitele
- Zájemcům o předmět, kterým se nepodaří přihlásit včas, doporučuji se informovat na ev. volná místa cca. týden před zač. výuky, příp. rovnou přijít na první hodinu - obvykle se někdo na poslední chvíli odhlásí. Zápis lze pak zajistit dodatečně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/CJBB114