FF:CJJ30 Výuka čj jako ciz. j. II - Informace o předmětu
CJJ30 Výuka češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež II
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Předpoklady
- CJBB181 Zákl. výuky čj pro děti && CJBB178 Čj jako druhý/cizí jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je určen studentům, kteří již absolvovali kurz Základy výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež I (CJBB181), z jehož teoretického základu bude výuka vycházet. Cílem je prohloubení získaných teoretických poznatků a jejich obohacení vhledem do praxe. Jádrem kurzu bude kombinace náslechů výuky češtiny pro cizince s následným rozborem zhlédnutých lekcí. Náslechy budou probíhat v hodinách češtiny jako druhého/cizího jazyka u vybraných partnerů pod vedením zkušených vyučujících. V semináři se také naučíme, jakým způsobem pracovat se sebehodnocením a se zpětnou vazbou - jak ji umět dávat a zároveň i přijímat.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- lépe vnímat výukový proces;
- plánovat a analyzovat výukové jednotky;
- pracovat s výukovými materiály a postupy;
- dávat a dostávat zpětnou vazbu. - Osnova
- 1. Úvod – organizace náslechů.
- 2. Náslech 1.
- 3. Rozbor náslechu 1.
- 4. Náslech 2.
- 5. Rozbor náslechu 2.
- 6. Náslech 3.
- 7. Rozbor náslechu 3.
- 8. Náslech 4.
- 9. Rozbor náslechu 4.
- 10. Zpětná vazba.
- 11. Sebehodnocení.
- 12. Závěr.
- Literatura
- Doleží, L. (ed.)(2016): Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ, Praha.
- Doleží, L. (ed.)(2015): Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (předškolní věk). Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ, Praha.
- Doleží, L. (ed.)(2014): Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ, Praha.
- Doleží, L. (2017): Hrajeme si s říkankami. NIDV, Praha.
- Kmentová, M. (2017): Metodický materiál pro výuku dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ. NIDV, Praha.
- Výukové metody
- Výuka, pozorování, diskuze, zpětná vazba.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast během diskuze, seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/CJJ30