ISKKPV02 Vzdělávání na dálku: možnosti ve formálním, neformálním, zájmovém i celoživotním vzdělávání

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
e-learningový kurz. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Víchová (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Předpoklady
Zájem o problematiku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V kurzu se naučíme navrhovat vzdělávací online kurz dle metodiky FAO. Na konci budeme schopni reflektovat proces tvorby e-learningu, porozumíte jednotlivým fázím a odnesete si zkušenost s tvorbou drobných prvků. Vyzkoušíme si návrh kurzu, definici vzdělávacích cílů, návrh aplikace na její splnění (v H5P), tvorbu kvízu, ale i návrh výzkumu nebo psaní krátkého vzdělávacího textu. Důraz bude kladen na pochopení celého procesu tak, aby tvůrce na nic nezapomněl a případně si uměl říci dalším lidem o cílenou pomoc.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- pracovat s FAO rámcem pro vývoj e-learningu;
- tvořit jednoduché vzdělávací objekty;
- participovat na designu e-learningového kurzu;
- hodnotit edukační design chatbotů;
- designovat vzdělávací objekty a konstruovat zadání pro jejich tvorbu;
- navrhovat jednoduché hodnocení e-learnigových aktivit;
- promýšlet interakci jednotlivých edukačních objektů mezi sebou.
Osnova
  • Úvod, vymezení problematika
  • Fao manuál (FAO: E-learning methodologies and good practices)
  • Model vývoje e-learningu
  • Design e-learningového programu
  • Tvorba vzdělávacího obsahu
  • Implementace
  • Evaluace
  • Závěrečná reflexe, samostatná práce
Literatura
    povinná literatura
  • FAO. 2021. E-learning methodologies and good practices: A guide for designing and delivering e-learning solutions from the FAO elearning Academy, second edition. Rome. https://doi.org/10.4060/i2516e
  • Černý, M. (2020). Design digitálního vzdělávacího prostředí. Brno: Flow. 204 s.
    doporučená literatura
  • Morze, N. V., & Kucherovska, V. O. (2021, June). Ways to design a digital educational environment for K-12 education. CEUR Workshop Proceedings.
  • Trust, T., & Pektas, E. (2018). Using the ADDIE model and universal design for learning principles to develop an open online course for teacher professional development. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 34(4), 219-233.
  • Zhang, J. (2020). The Construction of College English Online Learning Community under ADDIE Model. English Language Teaching, 13(7), 46-51.
Výukové metody
Výukové činnosti a metody: kritická a reflektivní práce s textem e-kurzu, primární a sekundární literaturou; plnění aktivizačních úloh a cvičení a řešení problémových otázek. Kurz je koncipován jako netutorovaný e-learningový kurz.
Metody hodnocení
Účast, průběžné plnění úkolů a výzev v kurzu.
Informace učitele
Projekt je financován z příspěvku MŠMT (Ukazatel I) na realizaci Institucionálního plánu Masarykovy univerzity pro rok 2021.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/ISKKPV02