FF:ISKB36 Kreativní laboratoř - Informace o předmětu
ISKB36 Kreativní laboratoř
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 10:00–11:40 C128, kromě St 15. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je provést studenta různými druhy kreativní práce, formou diskuze, explorace a vlastní zkušenosti. Studenti řeší několik kreativních výzev, z předchozích semestrů např.: zásahy do veřejného prostoru (Knihobudky, Planetární stezka, chodba), produktový design (knihovnická taktická vesta, ranní cereálie), organizace událostí (KISK25, propagace knihoven v porodnicích, hackathon, demonstrace), práce s materiály (návrh oděvu, obal na knihu, FIMO hmota), práce s technologiemi (LED světla, Arduino, LilyPad, Raspberry Pi), práce s informacemi (tvorba návodu, hry). Semináře věnované kreativním výzvám se střídají s diskuzními semináři, návštěvami kreativních institucí a osobností. Na základě řešených témat a výzev si na konci semestru student zvolí závěrečný projekt a vypracuje funkční prototyp. Kreativní výzvy přivádí studenta před rozmanité problémy, které řeší pomocí různých kreativních metod. Cílem předmětu není hluboké osvojení nových kompetencí pro konkrétní typy úkolů, ale získání přehledu o kreativních metodách a kreativním procesu, schopnost pohlížet na problém z různých úhlů, zkoušet neobvyklá řešení, technologie a materiály, získat inspiraci od druhých a posílit sebevědomí při řešení dalších kreativních výzev.
- Výstupy z učení
- - schopnost zapojit kreativitu do vytváření nových produktů a služeb - reflexe postupu a nástrojů
- Osnova
- 1 úvodní seznamovací seminář, 2 semináře jsou věnovány diskuzi nad předem zadanými tématy, 6 seminářů je věnováno prezentaci kreativních výzev a diskuzi nad nimi, 2 setkání jsou spojena s návštěvou kreativních institucí (ateliér, hacker space, galerie, apod.), 2 setkání a diskuze s hosty z kreativních institucí (Industra, Hobbylab, VIDA centrum, Impact HUB, apod.), nepovinný dvoudenní výjezd (práce v plenéru).
- Literatura
- Kreativita : souhra biologických, psyhologických a sociálních faktorů (Variant.) : Kreativita. info
- FRANKOVÁ, Emilie. Kreativita a inovace v organizaci : povaha kreativity a její význam v současné ekonomice : kreativita jedince a možnosti jejího rozvíjení : výběr členů, rozvoj a vedení kreativních týmů : organizační kreativita a inovace jako strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 254 s. ISBN 9788024733173. URL info
- Výukové metody
- laboratorní exerimenty
- Metody hodnocení
- obhajoba projektu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/ISKB36