XS220 Reflexe asistentské praxe

Přírodovědecká fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Marek Boček (cvičící)
Mgr. Marek Matouš Bula (cvičící)
Mgr. Tereza Komárek Pořízková (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Boček
Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Přírodovědecká fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XS220/01: Čt 26. 9. až Čt 31. 10. Čt 15:00–16:50 J5, M. Boček
XS220/02: Čt 7. 11. až Čt 12. 12. Čt 15:00–16:50 J5, T. Komárek Pořízková
XS220/03: Út 24. 9. až Út 29. 10. Út 9:00–10:50 J4, M. Boček
XS220/04: Út 5. 11. až Út 10. 12. Út 9:00–10:50 J4, M. Boček
XS220/05: St 6. 11. až St 11. 12. St 16:00–17:50 J4, M. Bula
Předpoklady
NOW( XS090 Asistentská praxe )
DŮLEŽITÉ: Studenti během semestru pravidelně docházejí na praxi a absolvují takovou seminární skupinu, která probíhá v přibližně stejně stejné době jako jejich praxe. Pokud tedy absolvují praxi v první polovině semestru, zapíší si seminární skupinu, která se rovněž vyučuje v první polovině semestru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti dokáží pozorovat, analyzovat a reflektovat různé klíčové aspekty výuky a vytvářet alternativní strategie jednání v různých výukových situacích.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- pozorovat a analyzovat různé výukové situace
- reflektovat náslechové hodiny
- kriticky přemýšlet nad komunikací ve třídě
- přemýšlet nad událostmi ze svojí praxe a zpětně ji reflektovat
Osnova
  • Náplň hodin se bude odvíjet dle oblastí standardu kvality profesních kompetencí studenta učitelství (oblasti sebehodnotícího nástroj), ale zároveň bude reflektovat potřeby studentů.
  • Rámcová témata:
  • Podmínky pro učení (např. budování bezpečné atmosféry ve třídě, komunikace ve třídě, využívání výukového času...)
  • Podpora učení (např. zprostředkování vzdělávacího obsahu a jeho způsoby)
  • Zpětná vazba a hodnocení žáků
Literatura
  • GARDNER, Howard. Frames of mind : the theory of multiple intelligences. New York: BasicBooks, 1983, xxxii, 440. ISBN 0-465-02508-0. info
Výukové metody
skupinová a individuální reflexe, diskuze
Metody hodnocení
4 tématické záznamy do reflektivního deníku
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025, podzim 2025, jaro 2026.