Bi6006 Bakalářská práce z Experimentální biologie živočichů a imunologie II
Přírodovědecká fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/6/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- vedoucí bakalářské práce (cvičící)
doc. RNDr. Milan Číž, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Petr Dubový, CSc. (cvičící)
MVDr. Mgr. Monika Dušková, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Jiřina Hofmanová, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Pavel Hyršl, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Alois Kozubík, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Lukáš Kubala, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Antonín Lojek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jiří Pacherník, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Vladimír Šimek, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Martin Vácha, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Jan Vondráček, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Alois Kozubík, CSc.
Ústav experimentální biologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: prof. RNDr. Renata Veselská, Ph.D., M.Sc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav experimentální biologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- (NOW( Bi6602 Bakalářský seminář EBŽI II ) || Bi6602 Bakalářský seminář EBŽI II ) && Bi5005 Bakalářská práce EBŽI I && SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Na předmět se vztahuje povinnost registrace. Bez registrace může být znemožněn zápis předmětu. - Mateřské obory/plány
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je po všech stránkách připravit studenty na zpracování bakalářské práce. Úspěšné absolvování tohoto kurzu je předpokladem, že student:
- odevzdá bakalářskou práci odsouhlasenou vedoucím a splňující veškeré požadavky na ni kladené
- bude připraven k úspěšné obhajobě práce, která je součástí státní závěrečné zkoušky
- bude umět analyzovat předložený problém a navrhovat jeho řešení
- bude umět pracovat s odbornou literaturou
- bude umět uspořádat, analyzovat, shrnout, zhodnotit, reprodukovat a diskutovat odborné informace
- integrovat teoretické znalosti do experimentální práce
- analyzovat výsledky pomocí statistických metod
- formulovat vlastní závěry a diskutovat je s literaturou
- prezentovat výsledky a závěry své experimentální a teoretické vědecké práce - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat předložený problém a navrhovat jeho řešení
- pracovat s odbornou literaturou
- uspořádat, analyzovat, shrnout, zhodnotit, reprodukovat a diskutovat odborné informace
- integrovat teoretické znalosti do experimentální práce
- analyzovat výsledky pomocí statistických metod
- formulovat vlastní závěry a diskutovat je s literaturou
- prezentovat výsledky a závěry své experimentální a teoretické vědecké práce - Osnova
- Náplní předmětu je individuální vyhotovení bakalářské práce dle pokynů vedoucího práce a obecných zásad uvedených na webových stránkách oddělení.
- Literatura
- Selection of items corresponding with the topic of bachelor thesis
- Výběr literatury dle tématu bakalářské práce.
- ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Illustrated by Hana Kymrová. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 204 s. ISBN 8020007555. info
- Výukové metody
- Osobní konzultace s vedoucím práce, studium odborné literatury, příprava bakalářské práce.
- Metody hodnocení
- Aktivita studenta během přípravy bakalářské práce je hodnocena průběžně školitelem. Finální hodnocení se uskutečňuje formou obhajoby bakalářské práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Bi6006 Učitelská praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2.5. 30 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D. (pomocník)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (pomocník)
Dana Jakubjanská, DiS. (pomocník)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (pomocník)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Obrovská, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (pomocník)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (pomocník)
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Učitelská praxe 1 Učitelská praxe 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu student: • identifikuje své silné a slabé stránky v roli učitele, • zhodnotí vlastní vývoj v roli učitele, • plánuje, realizuje a reflektuje vlastní výuku v součinnosti s dalšími povinnostmi učitele • dokáže reflektovat klima konkrétní školy a třídy a jejich vliv na vlastní práci • na základě reflexe vlastní hodiny vytváří alterace, které využívá ve výuce, • identifikuje individuální potřeby žáků ve třídě, v níž vyučuje.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
• identifikuje své silné a slabé stránky v roli učitele,
• zhodnotí vlastní vývoj v roli učitele,
• plánuje, realizuje a reflektuje vlastní výuku v součinnosti s dalšími povinnostmi učitele,
• reflektuje klima konkrétní školy a třídy a jejich vliv na vlastní práci,
• na základě reflexe vlastní hodiny vytváří alterace, které využívá ve výuce,
• identifikuje individuální potřeby žáků ve třídě, v níž vyučuje. - Osnova
- • náslechy ve výuce; • vybrané činnosti vykonávané ve funkci asistenta (třídního) učitele zadané cvičným učitelem či ředitelem základní/střední školy (např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky, dozory, pomoc se školní/třídní dokumentací, aj.); • vlastní výuka – 4 hodiny; • vedení reflektivního deníku.
- Literatura
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: verze platná od 1. 9. 2016 [online]. (2016). Praha: MŠMT [cit. 2017-04-30]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- Formy výuky • aktivní práce pod vedením cvičného učitele • individuální konzultace
- Metody hodnocení
- • dodání plánu výstupů (hodin odučených studentem) • rozbor odučené hodiny oborovým didaktikem na základě hospitace • zpracování a odevzdání záznamů z hodin hospitací (minimálně 4) a příprav z odučených hodin (4)
- Informace učitele
- Dvouoborový student si tuto praxi zapisuje na obou studovaných oborech. Způsob ukončení: • hodnocení studenta učitelství vypracované cvičným učitelem • pravidelná docházka studenta učitelství do školy, na níž praktikuje • hospitace oborového didaktika na hodině vyučované studentem • odevzdání portfolia z praxe (minimálně 4 záznamy z hospitací, 4 přípravy na hodinu) V případě, že student nebude na praxi řádně zapsán, praxe mu nebude uznána (nebude mu udělen zápočet).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)