SLEZÁČKOVÁ, Alena a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school. In Miłkowska, Grazyna. Prevention in School - Prevention in Education. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013. s. 152-168, 17 s. International Forum for Education ; No. 2(4). ISBN 978-83-7780-750-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school
Autoři SLEZÁČKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana Marie HAVIGEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Toruń, Prevention in School - Prevention in Education, od s. 152-168, 17 s. International Forum for Education ; No. 2(4), 2013.
Nakladatel Wydawnictwo Adam Marszałek
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071241
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-83-7780-750-7
Klíčová slova česky pozitivní edukace; preventivní program; pozitivní škola
Klíčová slova anglicky positive education; prevention program; positive school
Štítky rivok, RIVZ
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zdeňka Mácková, učo 2295. Změněno: 9. 4. 2014 15:50.
Anotace
Positive psychology is a current trend which offers a wealth of application possibilities in the field of education. It deals with the study and supporting of positive feelings, positive aspects of human personality and the conditions of effective functioning of teams and organizations. Great attention is paid to the identification of strengths and advantages of the individual and promoting their practical use in school and personal life. In this chapter readers are acquainted with arguments for the application of knowledge of positive psychology in education and introduced some of the results of the implemented programs of positive psychology, utilized not only for the prevention of socially pathological phenomena, but also for supporting personal well-being and thriving successful pupils.
VytisknoutZobrazeno: 20. 10. 2019 08:09