2014
Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
FRÝZOVÁ, IvaZákladní údaje
Originální název
Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Název česky
Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Název anglicky
Use teaching methods of observation in preschool education
Autoři
Vydání
Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi, od s. 116-123, 8 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7370-8
Klíčová slova česky
výuková metoda pozorování, předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
teaching method of observation, preschool education
Změněno: 13. 3. 2015 13:18, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
V originále
Práce představuje kvalitativní analýzu seminárních prací studentů oboru Učitelství pro mateřské školy Masarykovy univerzity. V seminární práci měli studenti za úkol prokázat dovednost vhodně zvolit objekt k přímému pozorování a navrhnout průběh vlastního pozorování zvoleného objektu s dětmi v mateřské škole. Analýza je zaměřena především na rozbor nejčastějších aspektů a chyb ovlivňujících volbu pozorovaného objektu, realizaci vlastního pozorování, následné zobecnění či shrnutí pozorovaných skutečností a vytváření dalších příležitostí pro aplikaci a využití pozorovaného objektu. Na závěr jsou shrnuta pozitiva využití této didaktické metody u dětí předškolního věku z pohledu studentů výše uvedeného oboru.
Anglicky
The work presents a qualitative analysis seminar works of students of Kindergarten Teacher Training Masaryk University targeted on the use of didactic methods observation in preschool education. The analysis is focused on the most common aspects and errors affecting the choice of the observed object, implementation of observations, subsequent generalization or summary of observed facts and creating more opportunities for the application and use of the object. The conclusion summarizes the positive use of this method from the perspective of students above mentioned field.