BARTOŇOVÁ, Miroslava. Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. In PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 89-106, 17 s. neubeden. ISBN 978-80-210-7530-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Název česky Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky Development of reading skills in pupils with specific learning difficulties
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Vydání 1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. od s. 89-106, 17 s. neubeden, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky specifické poruchy učení žák dyslexie metoda vyučovací proces čtení porozumění strategie
Klíčová slova anglicky specific learning difficulties pupil dyslexia approach education process reading comprehension strategies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2015 11:24.
Anotace
Kapitola se zaměřuje na proces čtení a jeho zákonitosti v edukaci žáků se specifickými poruchami učení v období povinné školní docházky. Nahlíží na čtení jako jednu z klíčových dovedností, která otevírá prostor ke vzdělávání a společenskému uplatnění jedince. V kapitole vymezujeme základní atributy čtení, specifikujeme proces čtení s akcentem na strategie využívané pedagogy v procesu vzdělávání. Její součástí jsou realizovaná dílčí výzkumná šetření s cílem analyzovat proces čtení u žáků s SPU a zaměřit se na analýzu metod využívaných v procesu čtení na prvním stupni základní školy
Anotace anglicky
The chapter is focused on reading process and the regularities in education of pupils with specific learning difficulties in primary school. It looks on the reading like on one of the key skills , which is opening the space to the education and social application. In the chapter is defined the basic attributes of reading, the reading process is specified with an emphasis on strategies used by the teachers. The partial results of research are presented. The aim is to analyse the reading process in pupils with specific learning difficulties and to focus on analysis of approaches, which are used in reading process on the first grade of basic school.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 02:01