JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT a Karel ŠEVČÍK. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů. In 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Název česky Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Název anglicky Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews
Autoři JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT a Karel ŠEVČÍK.
Vydání 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky postoje ke změnám kurikula, učitelé základní školy, polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova anglicky attitudes towards curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, semi-structured interview
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 4. 10. 2017 10:52.
Anotace
Cílem příspěvku je představit hlavní výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo, jak učitelé ZŠ vnímají proběhlou kurikulární reformu a zda existuje souvislost mezi jejich postoji k reformě a používáním kurikulárních dokumentů v praxi. Šetření je druhou fází projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S), který analyzuje, jak učitelé (ne)přijímají kurikulární reformu po deseti letech od jejího etablování na školách.
Anotace anglicky
The aim of the contribution is to present the main results of an interview inquiry, which investigated how primary and lower secondary school teachers perceive recent curriculum changes (new curricular documents and the process of reform implementation) and if there is a relationship between their views of the reform and their use of the curricular documents. The inquiry represents the second research phase of the project GAČR Between acceptance and resistance: Teachers’ perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation (GA15-05122S), which explores how the curriculum reform is appreciated by teachers within 10 years after its implementation.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaVNázev: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:30