POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Kultura školy jako předmět výzkumu. Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2002, U8, č. 1, s. 47-61, 5 s. ISSN 1211-6971.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kultura školy jako předmět výzkumu
Název anglicky Culture of the school as a subject of research
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika), Eva VÁCLAVÍKOVÁ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika).
Vydání Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/02:00006303
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky culture; school; research
Štítky culture, research, school
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 16. 11. 2007 15:56.
Anotace
Text se vyrovnává s realizovanými výzkumy kultury školy. Výzkumníci mají různá východiska, způsoby uchopení i závěry. Text poukazuje na jeden významný závěr vyplývající ze studia rozdílných příkladů, totiž že kultura školy není zpravidla zkoumána sama kvůli sobě, ale v jiných souvislostech definovaných výzkumníkem: ve vztahu ke kvalitě a posouzení výkonnosti školy, kvalitě výukového procesu nebo k posouzení rozvojového potenciálu.
Anotace anglicky
Though it is laborious to examine the culture of the school, researchers have been endeavouring to empirically apprehend it since the 1960`s. A variety of research jobs have been carried out, of various starting points, ways of materialization, and conclusions. The presented text indicates a way of classifying these studies according to the purposes they had been assigned. Though the list of examples is not entirely complete nor is the classification definite, a conclusion is clear and evident: in most cases, the culture of the school is not examined in order to grasp this culture itself. Much more often, the culture of the school is examined as a starting point, a pre-condition, or a tool to explore another object of the researcher`s interest outside the culture itself, such as the quality and judgement of the school`s performance, the quality of the learning process, or the school`s development potential.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:30