STEHLÍK, Antonín. Internet v marketingu a marketing na internetu (E-business changes of marketing). In Ekonomika firiem 2002. Košice: EU v Bratislave, 2002, p. 400-402. ISBN 80-225-1583-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Internet v marketingu a marketing na internetu
Name (in English) E-business changes of marketing
Authors STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Košice, Ekonomika firiem 2002, p. 400-402, 2002.
Publisher EU v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/02:00006396
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-225-1583-3
Keywords in English virtualization; customer; internet; strategy; e-business
Tags customer, e-business, internet, strategy, virtualization
Changed by Changed by: doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc., učo 1722. Changed: 21/5/2003 10:41.
Abstract
Elektronické obchodování vnáší převrat do oblasti marketingu a vztahu obchodníka a zákazníka. Elektronický obchod je cenným zdrojem informací o každém, kdo na webovou stránku přistoupí, umožńuje jedinečným způsobem zaznamenat historii nákupů každého jednotlivého zákazníka a na základě těchto informací mu může personalizovat stránky na míru, podle jeho preferencí. Vznikají také různé komunity podle zájmů a činnosti, které umožńují zacílit reklamu na skupinu potenciálních zákazníků.
Abstract (in English)
E-business changes the area of marketing and the relationship between businessman and customer. E-business is a valuable source of information about users of Web pages and enables to record the purchase history of customers. This makes possible to personalize Web pages according to customers preference. Communities with different aims also come into existence and due to these communities the advertisements can be addressed directly to the groups of potential customers.
Links
GA402/00/0368, research and development projectName: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
PrintDisplayed: 29/5/2024 08:24