D 2003

Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)

POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK a Lenka HLOUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)

Název anglicky

Whom Rests Czech school Culture On? (Head-teachers view)

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika), Jiří ZOUNEK (203 Česká republika) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, od s. 1-11, 12 s. 2003

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00019735

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-7315-046-8

Klíčová slova anglicky

school culture; head-teacher; school
Změněno: 18. 6. 2008 16:05, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je dalším z dílčích výstupů tříletého projektu , který je zaměřen na poznání kultury české školy a na strategie jejího rozvoje. Na základě výpovědí ředitelů o hlavních skupinách aktérů ve školním životě jsme popsali kulturu české školy coby pedagogickou kulturu s více či méně výraznými akcenty na kulturu dospělých. V tomto příspěvku si ale také všímáme, že pohledy ředitelů jsou vzájemně výrazně rozdílné. Proto s využitím analýzy výpovědí ředitelů o prioritách jejich řídící práce pojmenováváme čtyři typy ředitelů a hledáme shody a rozdíly v jejich postojích k otázce na kom stojí kultura současné české školy?

Anglicky

This contribution is another partial outcome of a three-year-project aimed at the recognition of the culture of Czech schools and its development strategies. Based on the head-teachers evidence of the main groups of school life agents, we have described the culture of Czech schools as an educational culture with more or less significant accents on the culture of the adults. The below contribution shows, however, that the head-teachers opinions vary abundantly. This is why we analyse their comments on the priorities of their managing jobs in order to define four types of head-teachers, exploring the conformity or diversity in their attitudes to the question of whom rests todays Czech school culture on?

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje