Detailed Information on Publication Record
2002
La nueva Ortografía (1999) a la luz de la enseńanza del espańol lengua extranjera
STEHLÍK, PetrBasic information
Original name
La nueva Ortografía (1999) a la luz de la enseńanza del espańol lengua extranjera
Name in Czech
Nová Pravidla španělského pravopisu (1999) s ohledem na výuku španělštiny jako cizího jazyka
Name (in English)
The New Orthography (1999) from the Point of View of the Teaching of Spanish as a Foreign Language
Authors
STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2002, 0231-7532
Other information
Language
Spanish
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/02:00030673
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Výuka; španělština; cizí jazyk; pravopis; přízvukování
Keywords in English
Teaching; Spanish; Foreign; Language; Orthography; Accentuation
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2010 09:55, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
Este artículo se centra en algunas novedades contenidas en la nueva Ortografía con respecto a la enseńanza del espańol como lengua extranjera. Concretamente se critican las reglas sobre la acentuación gráfica de los demostrativos,de algunas parejas de palabras como solo/sólo, y la acentuación de los monosílabos.
In Czech
Tento článek se zaměřuje na některé novinky obsažené v nových Pravidlech šp. pravopisu s ohledem na výuku španělštiny jako cizího jazyka.Konrétně jsou zde kritizována pravidla týkající se psaní přízvuku u ukazovacích zájmen, u některých párů slov jako solo/sólo a u jednoslabičných slov.
In English
This paper focuses on some innovations contained in the new Orthography from the point of view of teaching Spanish as a foreign language. Concretely there are commented the rules concerning the accentuation of the demonstratives, some pairs of words such as e.g. solo/sólo, and the monosylabes.