STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios
Název česky Některé aspekty pragmatické analýzy reklamních textů
Název anglicky Some Considerations on the Pragmatic Analysis of Advertising Texts
Autoři STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2004, 0231-7532.
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/04:00030759
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Pragmatická analýza; jazyk reklamy
Klíčová slova anglicky Pragmatics; Analysis; Advertising Language
Štítky Advertising, analysis, Language, pragmatics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 11. 4. 2010 09:44.
Anotace
En este artículo se estudian los posibles enfoques para un análisis pragmático de los textos publicitarios. La mejor solución parece ser una combinación del análisis tradicional por niveles lingüísticos con la dimensión pragmática. De este modo se mantiene el carácter sistemático del método tradicional, y al mismo tiempo es posible investigar qué papel desempeńan los diferentes elementos lingüísticos en la finalidad persuasiva de los mensajes publicitarios.
Anotace česky
V tomto článku se zvažují různé přístupy k pragmatické analýze reklamních textů. Nejlepším řešením se jeví kombinace tradiční analýzy jednotlivých jazykových úrovní s pragmatickou dimenzí. Tímto způsobem je možno zachovat systematický charakter tradiční metody, a zároveň zkoumat význam různých jazykových elementů pro persuasivní funkci reklamních sdělení.
Anotace anglicky
This paper examines the different approaches to the pragmatic analysis of the advertising texts. The best solution seems to be the combination of the traditional analysis of linguistic levels and the pragmatic dimension. In this way it is possible to maintain the systematic character of the traditional method and at the same time investigate the role of the different linguistic elements in the persuasive function of the advertising messages.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:55