2004
Feministická perspektiva v mediálních studiích
BINKOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Feministická perspektiva v mediálních studiích
Název česky
Feministická perspektiva v mediálních studiích
Název anglicky
Feminist Perspective in Media Studies
Autoři
BINKOVÁ, Pavlína
Vydání
Revue pro média, Brno, HOST, 2004, 1214-7494
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
audiences; feminism; ideology; hegemony; media
Změněno: 14. 2. 2005 02:01, Mgr. Pavlína Binková
V originále
Článek se zabývá reflexí a proměnami problematiky feminismu v klíčových textech oboru mediálních studií. Uvedenou problematiku mapuje od prvotních koncepcí úzce spjatých s tématy ideologie, hegemonie a patriirchátu až k pozdějsím výzkumům recepce mediálních obsahů, rozšiřujícím a dekonstruujícím původní, úzce zamřené hledisko.
Anglicky
The article deals with the topic of feminism in the academic field of media studies. It offers a brief overview of the basic concepts and texts influential for the theory of mass media dedicated to the themes of feminism or its different variations. It tries to draw a line from the early ideological up to the later audience studies perspective.