J 2004

Feministická perspektiva v mediálních studiích

BINKOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Feministická perspektiva v mediálních studiích

Název česky

Feministická perspektiva v mediálních studiích

Název anglicky

Feminist Perspective in Media Studies

Autoři

BINKOVÁ, Pavlína

Vydání

Revue pro média, Brno, HOST, 2004, 1214-7494

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

audiences; feminism; ideology; hegemony; media
Změněno: 14. 2. 2005 02:01, Mgr. Pavlína Binková

Anotace

V originále

Článek se zabývá reflexí a proměnami problematiky feminismu v klíčových textech oboru mediálních studií. Uvedenou problematiku mapuje od prvotních koncepcí úzce spjatých s tématy ideologie, hegemonie a patriirchátu až k pozdějsím výzkumům recepce mediálních obsahů, rozšiřujícím a dekonstruujícím původní, úzce zamřené hledisko.

Anglicky

The article deals with the topic of feminism in the academic field of media studies. It offers a brief overview of the basic concepts and texts influential for the theory of mass media dedicated to the themes of feminism or its different variations. It tries to draw a line from the early ideological up to the later audience studies perspective.