Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
LAZAROVÁ, Bohumíra. Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně. In Teachers and Health. Brno: Paido, 2004. s. 137-144. ISBN 80-7315-093-X. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně |
Název česky | Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně |
Název anglicky | Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change |
Autoři | LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Brno, Teachers and Health, od s. 137-144, 8 s. 2004. |
Nakladatel | Paido |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14510/04:00012020 |
Organizační jednotka | Fakulta sportovních studií |
ISBN | 80-7315-093-X |
UT WoS | 000264734800009 |
Klíčová slova anglicky | teachers health; professional development; resistence to change |
Štítky | professional development, resistence to change, teachers health |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 18. 2. 2005 11:06. |
Anotace |
---|
Příspěvek je zaměřen na problematiku resistence v učitelské profesi. Je zde nahlížena jako resistence ke změně a profesionálnímu rozvoji. Může být také pokládána za pozitivní faktor a zdroj nového poznání pokud je rozpoznána a řízena. Autorka věnuje pozornost možným příčinám, typům a projevům resistence ke změně a vztahuje ji k problematice pracovní spokojenosti učitele. Problematiku doplňuje o některé výsledky výzkumu z českého školního prostředí. |
Anotace anglicky |
---|
The article deals with resistance in the teaching profession. It is viewed here as a resistance to change and to professional development. It can also be perceived as a positive factor and a source of new knowledge and enrichment provided that it is realized, identified and controlled. The author pays attention to the possible causes, types and manifestations of resistance to change and point out the relationship between resistance, mental health and job satisfaction. The theoretical part has been completed with partial results of a research carried out in the Czech school environment. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/03/0700, projekt VaV | Název: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
VytisknoutZobrazeno: 8. 12. 2023 01:13