2005
Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers
FROSTOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers
Název česky
Rehabilitace vybraných hlasových poruch u učitelů
Autoři
FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 263-272, 9 s. 2005
Nakladatel
Masarykova Universita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00013641
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-093-8
UT WoS
000264734800018
Klíčová slova česky
hlas, hlasová porucha, rehabilitace hlasu, péče o hlas, hyperkinetická dysfonie, hlasové uzlíky, učitelé, studenti
Klíčová slova anglicky
voice; voice disorder; voice rehabilitation; care of voice; hyperkinetic disphonia; vocal nodes; teachers; students.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2010 23:36, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
V originále
The article deals with voice rehabilitation from practice of singing voice trainer who works as a voice therapeut. Co-operation between singing-voice trainers and phoniatricians may be valuable for phoniatrics, as the trainers thanks to their methodical skills, can bring about a more suitable way of the patients speaking and singing phonation. Singing voice professional, trainer can play an important part in the care of voice, including both prevention and re-education in selected types of voice disorders. Four cases are included as documets.Practical testing of the results brought by the author s long-term research into the quality of voice.
Česky
Článek pojednává o rehabilitaci hlasu z hlediska praxe pěveckého pedagoga, který působí jako hlasový terapeut. Spolupráce mezi pěveckými pedagogy a foniatry je pro foniatrii velkým přínosem, neboť díky svým metodickým dovednostem mohou pěvečtí odborníci navodit vhodnější způsob mluvní a zpěvní fonace. Pěvecký odborník se může ve spolupráci s foniatrií stát důležitou součástí péče o hlas, a to jak v oblasti prevence, tak v rámci reedukační péče o hlas vybraných typů hlasových poruch. Sdělení je dokumentováno čtyřmi kasuistikami.
Návaznosti
MSM 114100001, záměr |
|