D 2005

Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření

JANČÍKOVÁ, Alexandra

Základní údaje

Originální název

Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření

Název česky

Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření

Název anglicky

Organizational culture and performance: An overview of empirical results

Autoři

JANČÍKOVÁ, Alexandra

Vydání

2005. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků, od s. 83 - ???, ??? 2005

Nakladatel

Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Rektorát

ISBN

80-210-3847-0

Klíčová slova anglicky

organizational culture; performance; competitiveness
Změněno: 5. 12. 2005 10:02, Ing. Alexandra Jančíková

Anotace

V originále

Organizační kultura je vícedimenzionální a složitý jev, jež hraje významnou roli při adaptaci organizace na vnější prostředí a pružné reagování na zákazníkovy požadavky. V současné době, kdy konkurence na jednotlivých trzích neustálé stoupá a kdy je prostředí, ve kterém firma působí, stále více turbulentnější a nepředvídatelnější, se role organizační kultury ve vztahu k výkonnosti a dosahování kvality zvýrazňuje. Vzhledem k tomu, že nelze organizační kulturu snadno a v krátkodobém horizontu napodobit, může být organizační kultura považována za cenný zdroj konkurenční výhody.

Česky

Organizační kultura je vícedimenzionální a složitý jev, jež hraje významnou roli při adaptaci organizace na vnější prostředí a pružné reagování na zákazníkovy požadavky. V současné době, kdy konkurence na jednotlivých trzích neustálé stoupá a kdy je prostředí, ve kterém firma působí, stále více turbulentnější a nepředvídatelnější, se role organizační kultury ve vztahu k výkonnosti a dosahování kvality zvýrazňuje. Vzhledem k tomu, že nelze organizační kulturu snadno a v krátkodobém horizontu napodobit, může být organizační kultura považována za cenný zdroj konkurenční výhody.

Anglicky

Organizational culture is considered to be a multidimensional and complex phenomenon. It plays an important role in organizations adaptation to the external environment. It also influences organizations capability to respond to customer demands. Nowadays, organizational culture is viewed by the majority of companies as a factor of vital importance when achieving high quality performance and full customer satisfaction.