FILOVÁ, Hana. Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít? In Orientace české základní školy. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2005, s. 142-149. ISBN 80-210-3870-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Název česky Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Název anglicky Czech Primary School: what is it like and what we would likeit to be?
Autoři FILOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Orientace české základní školy, od s. 142-149, 8 s. 2005.
Nakladatel Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012997
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3870-5
Klíčová slova anglicky Czech school; basic education; primary education; primary school; Framework Educational Programme for Basic Education; key competencies
Štítky basic education, Czech School, key competencies, primary education, primary school
Změnil Změnila: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Změněno: 10. 1. 2006 17:29.
Anotace
Příspěvek se zabývá otázkami kurikulární transformace české primární školy v kontextu její celkové proměny. Analyzuje stávající vzdělávací programy (ZŠ, OŠ, NŠ) jako zdroj úvah o náplni školních vzdělávacích programů. Pokouší se stručně charakterizovat koncepci primárního vzdělávání pro 21. století a její odraz v RVP ZV a naznačuje některé problémy, které bude třeba prakticky řešit.
Anotace anglicky
The paper deals with the topic of curricular transformation of the Czech primary school in the context of its complex transformation. It analyses the existing educational programmes ("Základní škola", "Obecná škola", "Národní škola") as a source of ideas about the content of the School Educational Programmes. It attempts at a brief charakterisation of the conception of primary education in the 21st century and its reflection onto the Framework Educational Programme for Basic Education. It also formulates selected problems that are to be solved in practice.
Návaznosti
GA406/05/0246, projekt VaVNázev: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:17