ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 133-145. ISBN 80-210-3891-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Je zakotvená teorie teorií?
Název česky Je zakotvená teorie teorií?
Název anglicky Is the Grounded Theory a Theory?
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, od s. 133-145, 13 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00031487
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-3891-8
Klíčová slova anglicky educational research; grounded theory; theory; education; induction; qualitative methodology;
Štítky Education, educational research, grounded theory, induction, Qualitative methodology, theory
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 14. 4. 2010 22:24.
Anotace
Článek se zabývá kvalitativní a kvantitativní metodologií, které jsou nahlíženy jako dva odlišné, nikoli však soupeřící diskursy. Především se zaobírá obecnými metodologickými, epistemologickými a logickými otázkami kvalitativního výzkumu, zvláště pak metodou zakotvené teorie (grounded theory). Dále je podrobeno zkoumání použití induktivní metody v kvalitativním diskursu, tvorba teorií a je vysloven a zdůvodněn výrok, který tvrdí, že zakotvená teorie je hypotézou. Příspěvek opodál popisuje možnosti spojení obou diskursů (obou typů analýz) v jednom výzkumu, nikoli pouze použití rozličných metod. Na závěr článku je řešena povaha sociálních věd a hledání pravdy v sociálních vědách.
Anotace anglicky
The article deals with inductive process in qualitative process and particularly in grounded theory.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:46