B 2006

Videostudie: Výzkum výuky založený na analýze videozáznamů

JANÍK, Tomáš a Marcela MIKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Videostudie: Výzkum výuky založený na analýze videozáznamů

Název česky

Videostudie: Výzkum výuky založený na analýze videozáznamů

Název anglicky

Video study: research based on an analysis of a lesson video recording

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Marcela MIKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, 154 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2006

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00016892

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7315-127-8

Klíčová slova anglicky

video study; physics teaching; physics learning; comparative research; lesson analysis

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 07:30, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Publikace shrnuje zkušenosti autorů s realizací výzkumu výuky, při němž se využívá videozáznamu. Práce je rozčleněna do šesti kapitol. 1) Co je to videostudie; 2) Přehled o videostudiích (1995-2005); 3) Jak se dělá videostudie; 4) Postup a výsledky CPV videostudie fyziky; 5) Metodologické otazníky videostudií; 6) Videozáznam výuky v učitelském vzdělávání.

Anglicky

The monograph presents authors experience with doing educational resarch based on video analysis. The monograph includes six chapters: 1) What is video study. 2) Reviewing video studies (1995-2005). 3) How to run video study. 4) Results of CPV video study of physics teaching. 5) Methodological problems linked with video studies. 6) Video study in teacher education.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání