POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management. Online. In Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management. Brno: Masarykova Univerzita, 2006. s. 81-95. ISBN 80-210-4090-4. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management
Název česky Diverzita jako výzva: případové studie ředitelů škol a řízení kvality ve škole
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)
Vydání Brno, Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management, od s. 81-95, 15 s. 2006.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00015832
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-4090-4
Klíčová slova česky diverzita, případové studie,ředitel školy,škola,řízení kvality
Klíčová slova anglicky diversity;case studies;headteachers;school;quality management
Štítky case studies, diversity, headteachers, quality management, school
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 25. 3. 2010 15:59.
Anotace
The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leading either to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of school management in contemoprary Czech society.
Anotace česky
Článek se zaměřuje na práci ředitelů dvou základních škol (6-15). Jako dominantní znak jejich aktivit jsme shledali snahu o řízení kvality ve škole. Termín "řízení kvality" se používá buď jako soubor činností vedoucí k podpoře existujících standardů chodu školy (toto poskytování je nahlíženo jako dobré) nebo ke změně toho, co je povážováno za selhávající - směrem k více vyhovujícímu stavu. Zaměřili jsme se na dvě relativní koncepce: definice řízení kvality školy podle obsahu a koncepce samostatného vedení. Tyto dvě koncepce budou použity k posouzení činností obou ředitelů, jejich vzájemnému srovnání a popsání vzhtahu výsledků k širšímu kontextu školního managementu v současné české společnosti.
Návaznosti
GA406/04/0609, projekt VaVNázev: Demokracie v české škole
Investor: Grantová agentura ČR, Demokracie v české škole
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:41