ZÍTKOVÁ, Jitka. Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství. In Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka. 1. vyd. Ružomberok: FF KU v Ružomberoku. 12 s. ISBN 80-8084-082-2. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Název česky Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Název anglicky Literary education at basic school in the context of new curriculum
Autoři ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 s. 2006.
Nakladatel FF KU v Ružomberoku
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00031619
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-8084-082-2
Klíčová slova anglicky literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes
Štítky cross-section themes, curriculum, educational programmes, educational strategies, key competences, literary education, readers, Terminology
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 9. 3. 2010 16:56.
Anotace
Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.
Anotace anglicky
The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:51