J 2006

An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype

PITNER, Tomáš a Pavel DRÁŠIL

Základní údaje

Originální název

An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype

Název česky

Platforma pro E-learning 2.0 - principy, technologie a prototyp

Autoři

PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Pavel DRÁŠIL (203 Česká republika)

Vydání

Journal of Universal Computer Science, Graz, Graz University of Technology, 2006, 0948-6968

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/06:00015405

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

E-learning 2.0; LMS; Web 2.0; blog; wiki; REST; XML; Adaptive XML Inclusions; L2 Platform

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2008 08:43, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.

Anotace

V originále

With the current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.

Česky

V souvislosti s nástupem nových webových technologií, souhrnně označovaných jako "Web 2.0" se zviditelňuje i rozdíl mezi tradičními formami elektronické podpory výuky, poskytovanou tradičními systémy pro řízení výuky, a očekávanou úrovní e-learningových služeb. V příspěvku jsou identifikovány nejdůležutější koncepty, typické pro platformy podporující tzv. "E-learning 2.0", a je představeno i prototypové řešení s otevřenými zdrojovými kódy, vyvinuté v jazyce Java.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu