ZÍTKOVÁ, Jitka. Obraz dítěte a dětství v současných čítankách. In Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace s dětmi v zrcadle času./CD/. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2006, s. 130-136. ISBN 80-7368-271-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obraz dítěte a dětství v současných čítankách.
Název česky Obraz dítěte a dětství v současných čítankách
Název anglicky Presentation of childhood in contemporary readers
Autoři ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace s dětmi v zrcadle času./CD/ od s. 130-136, 7 s. 2006.
Nakladatel PdF OU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00031875
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7368-271-0
Klíčová slova anglicky reader; primary school; childhood; realistic prose; positive approach; disquiet tone
Štítky childhood, disquiet tone, positive approach, primary school, reader, realistic prose
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 29. 5. 2009 14:35.
Anotace
Příspěvek se formou dílčí výzkumné sondy zabývá tím, jak je v současných čítankách z nakladatelství Alter a Nová škola zastoupena realistická próza ze života dětí a prezentován obraz dětí a dětství. Příspěvek si všímá možností "vstupů" do imaginárních světů těchto textů a jejich přitažlivosti pro dětské čtenáře. Na základě dílčích analýz bylo zjištěno, že hlavní rozdíly mezi čítankami lze vyjádřit slovy zábava, pozitivní přístup, přítomnost na straně jedné (Nová škola) a znepokojivost, minulost na straně druhé (Alter).
Anotace anglicky
The paper is a partial research probe, it deals with the ways how the realistic proses from children lives are presented and how the image of childhood is given in the readers for primary school edited by Alter and Nová škola. The author deals with the possibility of "entrance" to imaginary worlds of these texts and also with their attraction for young readers. On the basis of partial analysis it is claimed that the main difference between textbooks can be expressed by words amusement, positive approach, the present on the one hand (Nová škola), and relevance, disquiet tone, the past on the other hand (Alter).
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:17