GREGAR, Tomáš, Jiří SOTONA, Jan MUDRÁK a Tomáš PITNER. Získávání dokumentových dat pro elektronickou výuku. In Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 233-238, 260 s. ISBN 978-80-210-4296-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Získávání dokumentových dat pro elektronickou výuku
Název česky Získávání dokumentových dat pro elektronickou výuku
Název anglicky Automatic data retrieval from digital sources
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jiří SOTONA (203 Česká republika), Jan MUDRÁK (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, od s. 233-238, 260 s. 2007.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW SCO 2007 - konference o elektronické podpoře výuky
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00019396
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-210-4296-4
Klíčová slova anglicky knowledge; web service; Java; RDF/OWL; ontology; e-learning
Štítky e-learning, Java, Knowledge, ontology, RDF/OWL, web service
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 13. 6. 2007 11:43.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou získávání dat pro použití v elektronické podpoře výuky. Výuka podporovaná počítačem vyžaduje popsání sémantiky dat a jejich čitelnost pro programové systémy. Do takového stavu je nutno je připravit, a je nepřípustné tuto odpovědnost přenášet na autora kurzů. Je také nutné vyhnout se znovudigitalizaci již existujících zdrojů znalostí. Proto postupně představíme několik nástrojů, vyvinutých na FI MU v rámci připravovaného aplikačního rámce pro práci se znalostmi; včetně postupů, které využívají, a jejich možného použití
Anotace anglicky
This paper aims at issues in knowledge retrieval area, which are connected with its usage in E-learning. It describes various approaches, how to extract important data from structured files or semistrucured web pages. It introduces some developed tools, which utilized these approaches, mainly HTML Extractor, framework and tool for semantic-aware extraction from HTML files.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:32