2007
			
	    
	
	
    Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
SOJKA, Petr a Roman PLCHZákladní údaje
Originální název
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
	Název česky
Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'
	Název anglicky
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
		Autoři
SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant) a Roman PLCH (203 Česká republika)
			Vydání
 první. Hradec Králové, Proceedings of the 8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching, s. 26-30, 2007
			Nakladatel
Univerzita Hradec Králové
		Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
10101 Pure mathematics
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/07:00019409
		Organizační jednotka
Fakulta informatiky
			ISBN
978-80-7041-285-5
		Klíčová slova anglicky
blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography
		Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 6. 9. 2007 15:32, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.
				
		V originále
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
				Anglicky
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
				Návaznosti
| 1ET208050401, projekt VaV | 
 |