GREGAR, Tomáš a Radka POSPÍŠILOVÁ. Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací. In Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice. České Budějovice: ČSGG, 2007, s. 67-72. ISBN 978-80-85763-41-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
Název anglicky Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika).
Vydání České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, od s. 67-72, 6 s. 2007.
Nakladatel ČSGG
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW oficiální stránka konference GCG 2007
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00019555
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-85763-41-6
Klíčová slova anglicky semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology
Štítky e-learning, graphic descriptor, machine learning, ontology, semantics
Změnil Změnila: Mgr. Radka Pospíšilová, učo 4290. Změněno: 12. 1. 2008 18:29.
Anotace
Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.
Anotace anglicky
This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 21:48