GREGAR, Tomáš and Radka POSPÍŠILOVÁ. Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací (Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information). In Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice. České Budějovice: ČSGG. p. 67-72. ISBN 978-80-85763-41-6. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
Name (in English) Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, p. 67-72, 6 pp. 2007.
Publisher ČSGG
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW oficiální stránka konference GCG 2007
RIV identification code RIV/00216224:14330/07:00019555
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-85763-41-6
Keywords in English semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology
Tags e-learning, graphic descriptor, machine learning, ontology, semantics
Changed by Changed by: Mgr. Radka Pospíšilová, učo 4290. Changed: 12/1/2008 18:29.
Abstract
Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.
Abstract (in English)
This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 29/3/2024 01:20