2007
Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
STEHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
Název česky
Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech
Název anglicky
Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts
Autoři
STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00033027
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika
Klíčová slova anglicky
politeness principles; advertising text; pragmatics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2012 10:16, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento.
Česky
Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).
Anglicky
This paper focuses on the observance and the violation of the principle of courtesy in Spanish advertising texts. After pointing out some problems concerning the application of the mentioned principle in the advertising in general, the article analyzes two concrete linguistic phenomens which influence the degree of courtesy of the advertising texts: the imperative and the vocative forms of courtesy.