NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana ZERZOVÁ. CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis scholae. roč. 2, č. 1, s. 73-91. ISSN 1802-4637. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy
Název anglicky CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika), Vendula SOBĚSLAVSKÁ (203 Česká republika), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika) a Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Orbis scholae, 2008, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00025872
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky video study; foreign language teaching; instruction research; time dimension of instruction; content dimension of instruction
Štítky content dimension of instruction, foreign language teaching, instruction research, time dimension of instruction, video study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 2. 6. 2009 15:22.
Anotace
V příspěvku je představen metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka, kterou realizuje Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. CPV videostudie anglického jazyka navazuje na CPV videostudii fyziky a CPV videostudii zeměpisu a probíhá současně s CPV videostudií tělesné výchovy. V průběhu školního roku 2006/07 byly standardizovaným postupem pořízeny videozáznamy 79 vyučovacích hodin v předmětu anglický jazyk v 7. a 8. ročnících základních škol. Příspěvek rovněž představuje vybrané analýzy, jež budou provedeny v průběhu let 2008 až 2010 (časové zastoupení organizačních forem výuky, fází výuky, používání didaktických prostředků a médií ve výuce, práce s reáliemi, příležitosti k osvojování jazykových dovedností a strategií učení).
Anotace anglicky
The paper introduces the methodological procedure of the CPV video study of English that is being realised by the Educational Research Centre (CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University. 79 lessons of English have been video recorded as taught in the 7th and 8th grades of Czech basic schools during the 2006/07 school year. The obtained data are being analysed, based on various general didactic and subject specific indices (temporal quantification of individual modes of organisation and lesson phases, use of the mother tongue, focus on individual language skills, etc.).
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:10