Detailed Information on Publication Record
2008
Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu
SUCHÁNEK, PetrBasic information
Original name
Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu
Name in Czech
Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu
Name (in English)
The financial measuring of the competitiveness in tourist trade companies
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Cestovní ruch a konkurenceschopnost regionů 2008, p. 116-124, 9 pp. 2008
Publisher
VŠOH
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00051028
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-254-2772-9
Keywords in English
competitiveness; financial analysis; tourist trade
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2012 13:17, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Předmětem práce je finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu. Nejprve tedy bude vymezen pojem konkurenceschopnost a potom se zaměřím na možnosti jejího finančního měření, při zohlednění specifik podniků cestovního ruchu. Cílem článku je přitom vymezení finančních ukazatelů schopných posoudit konkurenceschopnost těchto specifických podniků.
In English
The topic of this paper is a measuring of the competitiveness in the tourist trade companies. It will be specified a conception of the competitiveness at first and then I target the possibilities of its financial measuring. I take into account specifics of tourist trade companies too. The aim of this paper is the determination of financial ratios which will be able to write up the competitiveness these specific companies.