C 2008

Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios

BRYCHOVÁ, Alice

Základní údaje

Originální název

Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios

Název česky

Sebereflexe při cizojazyčném učení pomocí Evropského jazykového portfolia

Název anglicky

Self-reflection and foreign language learning

Vydání

1. vyd. Mnichov, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6, ed. Pittner, Karin, od s. 389-397, 9 s. 2008

Nakladatel

Lincom Europa

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00051099

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-89586-261-8

Klíčová slova anglicky

self-reflection; European language portfolio

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 12:04, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Anotace

V originále

Das selbstorganisierte Lernen mit dem Europäischen Sprachenportfolio ist eine Möglichkeit notwendige Verhaltensweisen bei den Lernern zu entwickeln, vor allem dann, wenn sie vorher nur autoritären und deklarativ orientierten Unterricht kennen gelernt haben.Im Text werden Ergebnisse einer Untersuchung präsentiert, die die Fähigkeit der Studierenden sich anhand von Kann-Beschreibungen des ESP selbst einzuschätzen, gemessen hat.

Česky

Učení se s využitím Evropského jazykového portfolia má seberugulativní charakter a představuje možnost, jak rozvíjet u žáků a studentů žádoucí dovednosti , které vedou k autonomnímu učení. Zvláště je důležité u žáků, kteří před tím zažili pouze autoritativní a deklarativně orientovanou výuku. V textu jsou prezentovány výsledku výzkumného šetření, které se zabývalo schopností sebehodnocení studentů na podkladě deskriptorů EJP.

Anglicky

The learning with the European language portfolio cann help to develop the skills for self-organisation and an autonomy in learning. It is especially important by learners, which have by then experienced an autoritativ and declarativ education.The text presents the results of the research, which dealt with students' ability to self-assessment on the basis of the EJP.