2008
Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios
BRYCHOVÁ, AliceZákladní údaje
Originální název
Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios
Název česky
Sebereflexe při cizojazyčném učení pomocí Evropského jazykového portfolia
Název anglicky
Self-reflection and foreign language learning
Autoři
Vydání
1. vyd. Mnichov, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6, ed. Pittner, Karin, od s. 389-397, 9 s. 2008
Nakladatel
Lincom Europa
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051099
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-89586-261-8
Klíčová slova anglicky
self-reflection; European language portfolio
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 12:04, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
V originále
Das selbstorganisierte Lernen mit dem Europäischen Sprachenportfolio ist eine Möglichkeit notwendige Verhaltensweisen bei den Lernern zu entwickeln, vor allem dann, wenn sie vorher nur autoritären und deklarativ orientierten Unterricht kennen gelernt haben.Im Text werden Ergebnisse einer Untersuchung präsentiert, die die Fähigkeit der Studierenden sich anhand von Kann-Beschreibungen des ESP selbst einzuschätzen, gemessen hat.
Česky
Učení se s využitím Evropského jazykového portfolia má seberugulativní charakter a představuje možnost, jak rozvíjet u žáků a studentů žádoucí dovednosti , které vedou k autonomnímu učení. Zvláště je důležité u žáků, kteří před tím zažili pouze autoritativní a deklarativně orientovanou výuku. V textu jsou prezentovány výsledku výzkumného šetření, které se zabývalo schopností sebehodnocení studentů na podkladě deskriptorů EJP.