BANDROVA, Temenoujka L., Milan KONEČNÝ and Monika RUSNÁKOVÁ. Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs (Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs). In Cartography and Geoinformatics for Early Warning and Emergency Management: Towards Better Solutions. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 59-67, 696 pp. ISBN 978-80-210-4796-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs
Name in Czech Kartografie pro včasné varování a krizové řízení a pro výuku studentů
Authors BANDROVA, Temenoujka L. (100 Bulgaria, guarantor), Milan KONEČNÝ (203 Czech Republic) and Monika RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Cartography and Geoinformatics for Early Warning and Emergency Management: Towards Better Solutions, p. 59-67, 696 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14310/09:00034860
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-210-4796-9
Keywords in English mapping; cartography; early warning; crisis management ; behavior in crises management
Tags behavior in crises management, cartography, crisis management, early warning, mapping
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Milan Konečný, CSc., učo 1927. Changed: 25/3/2013 17:08.
Abstract
The report considers an experimental work in the field of cartography and early warning and crises management (EW and CM) for children / students needs. A questionnaire is made in 3 students groups: 12-13 years old students in secondary schools, 17-18 years old students in high schools and university students from four different European countries. On this base, conclusions about their knowledge and preparation for right behavior in crises management are done. Mapping and cartography is directed to help children and become more understandable using children ideas and works.
Abstract (in Czech)
Referát pojednává o experimentální práci týkající se využití kartografie při včasném varování a krizovém řízení pro potřeby žáků a studentů. Anketární šetření bylo provedeno ve 3 skupinách žáků a studentů: žáci základní školy ve věku 12-13let, studenti středních škol ve věku 17-18 let a studenti univerzit ze 4 různých zemí Evropy. Z jeho zpracování byly vypracovány závěry na základě znalostí žáků a studentů a přípravy na správné jednání v krizové situaci. Mapování a kartografie jsou velmi přínosné a pomáhají žákům a studentům mnohem pochopitelnější formou využít potřebné vědomosti a pracovat s nimi. role kartografie při včasném varování a v krizových situacích.
Links
MSM0021622418, plan (intention)Name: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Dynamic Geovisualisation in Crises Management
PrintDisplayed: 28/8/2024 22:25