2009
Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.
Název česky
Kvalita cizojazyčné výuky: mnohoznačný pojem.
Název anglicky
Quality of Foreign Language Teaching: A Manifold Concept.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Praha, Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 14 s. 2009
Nakladatel
Metropolitní univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035386
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86855-45-5
Klíčová slova česky
výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence
Klíčová slova anglicky
foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 6. 2009 20:35, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.
Česky
V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.
Anglicky
Nowadays, it is undisputable that language knowledge plays a crucial role in the multicultural Europe. Regarding this matter, the issue of quality in foreign language teaching is being debated on intensely. The process of learning foreign languages, however, is specific for its multidimensionality, and therefore, also the quality of it shows various facets which are discussed in the present paper.