D 2009

Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.

Název česky

Kvalita cizojazyčné výuky: mnohoznačný pojem.

Název anglicky

Quality of Foreign Language Teaching: A Manifold Concept.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Praha, Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 14 s. 2009

Nakladatel

Metropolitní univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035386

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86855-45-5

Klíčová slova česky

výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 6. 2009 20:35, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.

Česky

V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.