J 2009

Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí

MAREŠ, Jan a Josef LUKAS

Základní údaje

Originální název

Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí

Název anglicky

Primary school websites as an indicator of school social environment

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Josef LUKAS (203 Česká republika)

Vydání

Orbis Scholae, Praha, PedF UK, 2009, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/09:00035625

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

základní škola; internet; internetová prezentace školy; analýza internetové prezentace školy; komunikace; sociální klima školy

Klíčová slova anglicky

primary school; internet; school website; school website analysis; communication; school climate

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 7. 2009 13:29, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkumná studie navazuje na výsledky analýzy internetových prezentací českých základních škol na základě 20 formálních i obsahových kritérií provedené v roce 2005. K původnímu vzorku 205 základních škol náhodně vybraných, bylo dohledáno jejich 104 reálně existujících internetových prezentací, se vracíme po třech letech a snažíme se postihnout změny nalezené na 149 prezentacích existujících v roce 2008. Internetová prezentace školy je zde opět představována jako nástroj komunikace školy tj. samotných aktérů edukačního procesu, i jako odraz vnitřního sociálního prostředí školy, tj. jako jeden z možných indikátorů sociálního klimatu školy.

Anglicky

The study presents the results of two analyses of 104 primary school web presentations in 2005 and of 149 school web presentations in 2008. Schools (N=205) were randomly selected from a complete list of primary schools and analyzed existing web presentations and their changes between 2005 and 2008. The analysis used 20 criteria focused on web structure, design, and most saliently on communication goals. The findings are framed by the conceptualization of a school web presentation as one of indicators of school climate.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti