KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations. Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách. Bratislava: Slovak Academic Press, 2009, roč. 51/2009, 2-3, s. 167-182. ISSN 0039-3320.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations
Název česky Změny ve struktuře zvládání zátěže v adolescenci: možnosti konceptualizace
Autoři KOHOUTEK, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jan MAREŠ (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách, Bratislava, Slovak Academic Press, 2009, 0039-3320.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.175
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00035743
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000268734800007
Klíčová slova česky zvládání zátěže; coping; stres; transakční přístup; vývojová změna; struktura
Klíčová slova anglicky coping; stress; transactional approach; development; change; structure
Štítky change, coping, development, stress, structure, transactional approach
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 6. 10. 2009 14:09.
Anotace
Developmental research of coping assumes not only the observation of quantitative changes in the use of individual strategies or occurrence of various types of responses, but also the changes in the structure of coping. Present study focuses on the structure of coping and its changes during adolescence from a transactional approach; that is with a view to the interdependent relationship between stress and coping and at the mutual connections between the various responses to stress, given their parallel or sequential occurrence. The shifts that occur during adolescence are viewed in part from an analysis factor derived from a range of problems and responses, and in part through the help of structural models of the problems and the responses to them within two age groups. The data comes from 403 thirteen-year-old and 248 fifteen-year-old adolescents, longitudinally observed within the framework of the Czech part of the ELSPAC study.
Anotace česky
Vývojově psychologický výzkum zvládání zátěže předpokládá nejen sledování kvantitativních změn v používání individuálních strategií nebo výskytu různých typů reakcí an problém, ale také sledování změn ve struktuře zvládání. Studie se proto zaměřuje na strukturu zvládání a její změny během adolescence, a to z transakční perspektivy, tj. s přihlédnutím k vzájemné závislosti mezi stresem a zvládáním. Změny, k nimž na individuální úrovni ve způsobech zvládání zátěže v adolescenci dochází, jsou zachyceny zčásti prostřednictvím faktorů odvozených z široké palety problémů a reakcí na ně a zčásti prostřednictvím strukturních modelů problémů a reakcí na ně ve dvou věkových skupinách. Data pocházejí od 403 třináctiletých a 248 patnáctiletých adolescentů longitudinálně sledovaných v rámci české studie ELSPAC.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 13:30