BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ a Ľuboš LUNTER. E-learning 2.0, or Sharing Educational Contents and Specialized Knowledge by Means of Information System of Masaryk University (IS MU). In ICTE 2009. 1. vyd. Ostrava: University of Ostrava. 232 s. ISBN 978-80-7368-459-4. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning 2.0, or Sharing Educational Contents and Specialized Knowledge by Means of Information System of Masaryk University (IS MU)
Název česky E-learning 2.0 nebo sdílení oborových zkušeností v prostředí Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Autoři BRANDEJS, Michal (203 Česká republika, garant), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Česká republika) a Ľuboš LUNTER (703 Slovensko).
Vydání 1. vyd. Ostrava, ICTE 2009, 232 s. 2009.
Nakladatel University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00038682
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7368-459-4
Klíčová slova česky e-learning;e-learning 2.0;IS MU;multimédia;animace;IT
Klíčová slova anglicky e-learning;e-learning 2.0;Drill;Information System of Masaryk University;file vault
Štítky bookmarks, dril, E-learning 2.0, IS MU, multimedia
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ľuboš Lunter, učo 143320. Změněno: 14. 4. 2010 10:47.
Anotace
The Masaryk University teachers use various e-learning tools enabling them to post teaching materials on the University's Information System. In addition, they utilize the System to create the so-called Interactive Syllabi, examine their students electronically and collect their assignments via Homework Vaults. Students can also share their specialized knowledge without their teachers' intervention by, for instance, posting their own materials in File Vaults, bookmarking electronic sources, tagging the bookmarks thereby specifying the fields of study they are related to, and, finally, sharing them with one another. Moreover, every user can start his/her own Thematic Discussion Group and thus establish a community of people of similar interests. Last but not least, the application called Drill, a comparatively novel tool working on the principle of the so-called spaced repetition with intervals between the individual learning sessions, enables the students to learn large amounts of information by heart. Using Drill, every IS user can also create his/her own electronic textbooks and make them available to the others, who, while working with the application, acquire the information provided by the tool without their teachers' assistance. Not only does the article tackle the ways the users can utilize the tools, but it also discusses the principles of their deployment in the context of a large institution as well as the obstacles that had to be overcome during their implementation.
Anotace česky
Článek popisuje e-learningové nástroje Informačního systému Masarykovy univerzity s prvky Web 2.0. Popisuje aplikace, ve kterých můžou sami studenti vytvářet studijní materiály, sdílet mezi sebou oblíbené zdroje na internetu, nebo vytvářet a sdílet učebnice v unikátní aplikaci Dril. E-learning 2.0 jako jednoznačný trend ve využívání ICT ve vzdělávání mají k dispozici učitelé a studenti MU v prostředí vlastního řešení informačního systému - IS MU.
Návaznosti
LA09016, projekt VaVNázev: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) (Akronym: ERCIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 01:49