Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{919677, author = {Brandejs, Michal and Brandejsová, Jitka and Lunter, Ľuboš}, address = {Trnava}, booktitle = {UNINFOS 2010}, keywords = {elektronic examination; e-learning; IS MU}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Trnava}, isbn = {978-80-8082-407-5}, publisher = {CIS TU v Trnave, EUNIS Slovensko}, title = {Využití nástrojů elektronického zkoušení IS MU při přijímacích a státních závěrečných zkouškách}, url = {http://is.muni.cz/clanky/2009_UNIFOS_opvk.pl}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 919677 AU - Brandejs, Michal - Brandejsová, Jitka - Lunter, Ľuboš PY - 2010 TI - Využití nástrojů elektronického zkoušení IS MU při přijímacích a státních závěrečných zkouškách PB - CIS TU v Trnave, EUNIS Slovensko CY - Trnava SN - 9788080824075 KW - elektronic examination KW - e-learning KW - IS MU UR - http://is.muni.cz/clanky/2009_UNIFOS_opvk.pl N2 - Učitelé Masarykovy univerzity mají k dispozici v Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) nástroje na tvorbu e-learningu již od roku 2004. Pomocí těchto nástrojů lze vytvářet komplexní e-learningové kurzy, kde součástí přehledných interaktivních osnov jsou také odkazy na studijní materiály, diskusní fóra, odpovědníky (testy) s multimediálními objekty nebo odkazy do Internetu. Učitelé mají možnost v systému vytvářet testy pro písemnou zkoušku, které se po vyplnění studenty a naskenování automaticky vyhodnotí a ušetří tak čas potřebný na jejich opravu. Novinkou v IS MU je unikátní aplikace Dril pro zapamatování velkého množství memorovacích jednotek (typicky slovíček cizího jazyka). Předpokladem tvorby e-learningových kurzů je určitá úroveň počítačové gramotnosti. Masarykova univerzita se proto vydala cestou vzdělávání svých pedagogů a poskytování uživatelské podpory, která je učitelům k dispozici pro individuální i hromadná školení, elektronické, telefonické i osobní konzultace. Ve spolupráci s pracovníky uživatelské podpory se postupně učí využívat e-learningové nástroje IS MU i začátečníci v oblasti IT. Motivací učitelů pro využívání těchto nástrojů je nejčastěji propojenost e-learningových aplikací se studijními aplikacemi, což umožní např. automaticky vyhodnotit písemky, jednoduše zapsat do systému známky a informovat o výsledcích studenty e-mailem. Snahou autorů této myšlenky není vychovat z pedagogů IT specialisty, ale naučit je samostatně si elektronické materiály v IS MU spravovat a ty jednodušší vytvářet. Složitější multimediální objekty (video, audio, 2D a 3D animace, obrázky apod.), které učitelé využívají ve svých elektronických publikacích, odpovědnících a dalších studijních materiálech, pro ně vytvářejí techničtí pracovníci disponující vedle odborných znalostí i vhodným softwarovým vybavením. Článek představuje projekt Systém vzdělávání pro inovaci studijních programů s podporou IT spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky (http://is.muni.cz/elportal/opvk22/index.pl), který v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost realizuje MU v letech 2009 – 2012 a jehož cílem je zajistit inovaci předmětů na MU s podporou ICT, vytvořit systém vzdělávání pedagogů, pracovníků, studentů a zvýšit tak IT gramotnost učitelů nebo pracovníků MU a jejich dovednosti pro pokročilou inovaci předmětů, s využitím e-learningových nástrojů IS MU. ER -
BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ a Ľuboš LUNTER. Využití nástrojů elektronického zkoušení IS MU při přijímacích a státních závěrečných zkouškách. In \textit{UNINFOS 2010}. Trnava: CIS TU v Trnave, EUNIS Slovensko, 2010, 5 s. ISBN~978-80-8082-407-5.
|