-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. Language Learning in Higher Education. Germany: De Gruyter Mouton, 2023, roč. 13, č. 2, s. 573-580. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2326401/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Štěpánka BILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Humanising Language Teaching. In Humanising Language Teaching. February 2023 - Year 25 - Is. Pilgrims, 2023. ISSN 1755-9715.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2259538/cs
-
REŠKOVÁ, Ivana, Martina JEŽKOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2330844/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2259537/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Katherine GUERTLER. Modern mobility with blended intensive programmes. In Tag der digitalen Lehre 2022! Studieren und Lehrende teilen inhre Erfhrungen une Ideen für ihre Lehre post Corona. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2259517/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Romain RACINE a Sabina GOLA. Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2259497/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Editorka čísla 2020/2. CASALC Review, 2020.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1764976/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Beatriz CALVO MARTÍN a Katherine GUERTLER. Pluri/multi/flexilingual perspective in teaching and research at language centres. In XVI CercleS international conference: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1739096/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Barbora CHOVANCOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, 162 s. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1738376/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de français. In La recherche en Etudes Françaises: un éventail de possibilités. Sevilla, 2019. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.12795/9788447221660.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2271697/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L’évaluation par portfolio comme vecteur d’autonomisation des apprenants. In ReCLes.pt APPROACHES TO TEACHING AND LEARNING LANGUAGES FOR SPECIFIC PURPOSES: Building bridges across the classroom and the professional world. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1572276/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Soutenir la motivation d’apprendre une autre langue : A la recherche des outils favorisant la compétence plurilingue. In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1585844/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1585840/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. členka redakční rady. CASALC Review, 2018 - 2022. ISSN 1804-9435.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1519636/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de francais. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1453936/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ motivation. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1453938/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1519616/cs
-
ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. první. Brno: Masaryk University, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1453956/cs
-
ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9008-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1468356/cs
-
ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1468316/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Activating higher cognitive processes in Legal French Course. In Languages for Specific Purposes in Higher Education 2017, University of Oxford. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1389296/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Le syllabus flexible au service des étudiants co-créateurs de cours. In Les nouveaux défis pour le FLE à l’université. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1395176/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Savoir disciplinaire au service de la pensée critique en cours de francais juridique : lecons de la psychologie cognitive. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2017, roč. 7, č. 2, s. 333-352. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2017-0013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1393671/cs
-
ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ, Hana REICHOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Humanising Language Teaching. Velká Británie: Pilgrims, 2016. ISSN 1755-9715.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1377659/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture. In Karin Martin-Cardini. Le Néo: Sources, héritages et réécritures dans les cultures européennes. Rennes, Francie: Presses Universitaires de Rennes, 2016, s. 423-434. Collection "Interférences". ISBN 978-2-7535-4997-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1349511/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. The Image and Political Caricature in a French for Lawyers Classroom. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 2016, č. 2. ISSN 1755-9715.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1346709/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Travail sur la jurisprudence en classe de français juridique : un laboratoire de la pensée critique. In XIV CERCLES INTERNATIONAL CONFERENCE: Enhancing Learners’ Creative and Critical Thinking: the role of University Language Centres. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1374821/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016. Brno: Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ, 2015, 233 s. ISSN 1804-9435.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1338773/cs
-
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best PracticesKATRŇÁKOVÁ, Hana, Hana REICHOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Kateřina SEDLÁČKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Štěpánka BILOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ, Kateřina POŘÍZKOVÁ, Robert HELÁN, Blanka POJSLOVÁ a Eva SLOŽILOVÁ. Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1339270/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzská avantgarda. In vyžádaná přednáška pro ÚČL FF MU. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1232189/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzský nový román a experimentální román v české literatuře. In Přednáškový cyklus v rámci programu Česká litertaura v kontextu evropských literatur, Ústav české literatury a knihovnictví, Masarykova univerzita. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1181090/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Guillaume Apollinaire a Vítězslav Nezval : Vliv francouzské avantgardy na český poetismus. In Vyžádaná přednáška pro Ústav české literatury a knihovnictví FF MU. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1163422/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Expression écrite : A la recherche du geste sémantique français. In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/993060/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L'Oeuvre mobile de Michel Butor. 1. vyd. Brno: Masarzkova Univerzita, 2012, 145 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně č. 414. ISBN 978-80-210-6220-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1346711/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : comment peindre avec les mots. In Miroslava Novotná a Colette Gauthier. Europe centrale, carrefour des cultures dans la tradition littéraire II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2012, s. 167-174. ISBN 978-80-210-5924-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1078206/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture. In Le « néo » dans les cultures européennes : sources, héritages et réécritures dans la littérature. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1167669/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Alena SIMBARTLOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK a Jana VYORÁLKOVÁ. Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5771-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/986890/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Akademická a odborná francouzština na FSS/FF a ESF MU. In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 87-90. ISBN 978-80-210-5413-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/977297/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : De l'intertextualité au dialogue des arts. In Anna Kieliszczyk, Ewa Pilecka. La perspective interdisciplinaire des études françaises et francophones. 1. vyd. Lask: Oficyna Wydawnicza LEKSEM, 2009, s. 247-253, 324 s. ISBN 978-83-60178-42-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/862502/cs
-
PEČINKOVÁ, Kateřina. Portrait de l artiste en jeune singe de Michel Butor: un portrait? In OPERA ROMANICA 6. České Budějovice, 2005, s. 232-237. ISBN 80-7040-777-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/599826/cs
-
PEČINKOVÁ, Kateřina. Écriture butorienne apres le Nouveau roman: les structures mobiles. In Actes du 8eme Séminaire international d études doctorales. Prešov: Prešovksá univerzita, 2004, s. 103-105. ISBN 80-969277--2-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/599825/cs
-
PEČINKOVÁ, Kateřina. Michel Butor et le dépassement des limites. In Échanges: créer, interpréter, traduire, enseigner, actes du 7me séminaire international détudes doctorales. 2004. vyd. Lask: Oficyna Wydawnicza Leksem, 2004, s. 81-86. ISBN 83-920286-4-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/599824/cs
2023
2022
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2009
2005
2004
Zobrazeno: 14. 12. 2024 00:36