Formát pro tisk z prohlížeče, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Stručně
  • Na Pedagogické fakultě MU v Brně vystudoval obory Učitelství pro 1. stupeň základní školy se specializací anglický jazyk, Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a Učitelství anglického jazyka pro střední školy. Je absolventem doktorského studijního programu Pedagogika na téže fakultě. Habilitoval se v roce 2018 v oboru Pedagogika tamtéž. V současné době působí na Pedagogické fakultě MU na katedře primární pedagogiky a v Institutu výzkumu školního vzdělávání. Je členem České pedagogické společnosti (a od r. 2017 jejím předsedou) a členem České asociace pedagogického výzkumu. Působí v redakční radě časopisu Orbis scholae. Věnuje se otázkám výzkumu v pedagogice, výzkumu realizovaného kurikula, tématu expertnosti v učitelství či problematice rozvíjení poznatkové báze učitelství. Na katedře primární pedagogiky garantuje předměty Školní pedagogika a Základy pedagogické metodologie.
Pracoviště
  • Katedra primární pedagogiky
    a Institut výzkumu školního vzdělávání
    Pedagogická fakulta MU
    Poříčí 31
    603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • odborný asistent
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2018: doc.: obor Pedagogika
  • 2008: Ph.D.: obor Pedagogika
  • 2004: Učitelství anglického jazyka pro střední školy
  • 2003: Mgr.: Učitelství pro I. stupeň ZŠ, Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Přehled zaměstnání
  • 2016 - dosud: Katedra primární pedagogiky PdF MU
  • 2010 - dosud: Institut výzkumu školního vzdělávání PdF MU
  • 2006 - 2009: Centrum pedagogického výzkumu PdF MU
  • 2003: Gymnázium Líšeň - výuka zahraničních studentů
  • 2003-2004: Cyrilometodějská střední pedagogická škola a Gymnázium Brno - externí učitel anglické konverzace
Pedagogická činnost
  • Školní pedagogika
  • Základy pedagogické metodologie
  • Metodologie vědecké práce
  • Music in a Language Classroom
  • Fonetika a Fonologie AJ
  • Výslovnostní cvičení v AJ
Vědeckovýzkumná činnost
  • 2014-2016: zapojen do projektu GAČR GA14-06480S Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
  • 2011-2013: zapojen do projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
  • 2006-2011: zapojen do projektu LC 06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
Universitní aktivity
  • člen Akademického senátu PdF MU (1999-2002, 2009-2014)
  • předseda Akademického senátu PdF MU (2012-2014)
  • člen Akademického senátu MU (2012-dosud)
Mimouniversitní aktivity
  • člen České asociace pedagogického výzkumu
  • člen České pedagogické společnosti (od r. 2017 působí jako předseda Společnosti)
Ocenění vědeckou komunitou
  • člen redakce časopisu Orbis scholae
Vybrané publikace
  • JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR a Marcela JANÍKOVÁ. Shedding the content: semantics of teaching burdened by didactic formalisms. Journal of Curriculum Studies, Taylor and Francis, 2019, roč. 51/2019, č. 2, s. 185-201. ISSN 0022-0272. doi:10.1080/00220272.2018.1552719. URL info
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR a Petr KNECHT. Transdisciplinární didaktika: O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 455 s. Syntézy výzkumu 3. ISBN 978-80-210-8568-8. info
  • NAJVAR, Petr. Zkoumání (kvality) výuky: srovnání dvou přístupů. Pedagogika, Univerzita Karlova, 2017, roč. 67, č. 3, s. 219-246. ISSN 0031-3815. doi:10.14712/23362189.2017.991. URL info
  • ULIČNÁ, Klára, Michaela PÍŠOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Petr NAJVAR. Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective). XLinguae, Slovenska Vzdelavacia Obstaravacia, 2016, roč. 9, č. 1, s. 91-109. ISSN 1337-8384. doi:10.18355/XL.2016.09.01.91-109. URL info
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK a Petr NAJVAR. Producing Knowledge for Improvement: The 3A procedure as a tool for content-focused research on teaching and learning. Pedagogika, Univerzita Karlova, 2016, roč. 66, č. 6, s. 672-688. ISSN 0031-3815. doi:10.14712/23362189.2016.340. URL info
  • RUSEK, Martin, Jan SLAVÍK a Petr NAJVAR. Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis Scholae, Praha: Karolinum, 2016, roč. 10, č. 2, s. 71-91. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2017.3. URL info
  • SLAVÍK, Jan, Jindřich LUKAVSKÝ, Petr NAJVAR a Tomáš JANÍK. Profesní soud o kvalitě výuky: předem a následně strukturovaná reflexe. Pedagogika, Praha: PedF UK, 2015, roč. 65, č. 1, s. 5-33. ISSN 0031-3815. URL info
  • HANUŠOVÁ, Světlana, Petr NAJVAR, Martin ADAM, Veronika NAJVAROVÁ a Sonia HOMOLKA. Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka. Pedagogika, Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, č. 2, s. 238-255. ISSN 0031-3815. info
  • NAJVAR, Petr, Tomáš JANÍK a Simona ŠEBESTOVÁ. The language of communication in English classrooms in the Czech Republic: Mixing languages. Pedagogická orientace, Česká pedagogická společnost o.s., 2013, roč. 23, č. 6, s. 823-843. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2013-6-823. URL info
  • NAJVAR, Petr a Světlana HANUŠOVÁ. Fenomén času v učení se cizím jazykům. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč. 15, č. 1, s. 65-83. ISSN 1803-7437. info
  • JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL a Petr NAJVAR. Introduction: On the Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning. In JANÍK, Tomáš a Tina SEIDEL. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2009. s. 7-19, 13 s. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR. The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 177-189, 13 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3. info
  • NAJVAR, Petr. CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms. In SCHMIED, Josef a Christoph HAASE. English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. Göttingen: Cuvillier Verlag, 2008. s. 25-31, 7 s. ISBN 978-3-86727-664-1. info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana ZERZOVÁ. CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis scholae, 2008, roč. 2, č. 1, s. 73-91. ISSN 1802-4637. URL info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Videostudie zum Englischunterricht in der Tschechischen Republik. In Lehrer/-innenbildung in Europa. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2008. s. 126-129, 4 s. ISBN 978-3-7000-0826-2. info
  • NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století. Pedagogická orientace, 2008, roč. 18, č. 2, s. 37-51. ISSN 1211-4669. info
  • HANUŠOVÁ, Světlana a Petr NAJVAR. Výuka cizího jazyka v raném věku. Pedagogická orientace, Brno: ČSPd - Konvoj, 2007, roč. 17, č. 3, s. 42-53. ISSN 1211-4669. info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ a Jana DOLEŽALOVÁ. Reading Skills of Students of Faculties of Education. In Checkpoint Literacy. Berlín. Berlín: DGLS, 2007. s. 1-8, 8 s. ISBN 978-3-9809663-6-8. URL URL info
  • NAJVAR, Petr. The CPV Video Study of Foreign Languages: What do we know about foreign-language teaching in Czech schools? Messenger, News and Views in English from the Faculty of Education MU, Brno: Department of English, PdF MU Brno, 2007, roč. 7, č. 1, s. 16-17. ISSN 1214-6676. info
  • HANUŠOVÁ, Světlana a Petr NAJVAR. Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research. In Hanušová, S., Najvar, P.: Foreign Language Acquisition at an Early Age. Brno: Masarykova univerzita, 2006. s. 77-82, 6 s. ISBN 80-210-4149-8. info
  • HANUŠOVÁ, Světlana a Petr NAJVAR. Foreign Language Acquisition at an Early Age. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 107 s. ISBN 80-210-4149-8. info
  • JANÍK, Tomáš, Marcela MIKOVÁ, Petr NAJVAR a Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy aneb co ukázala CPV videostudie fyziky? Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2006, roč. 131, č. 2, s. 9-16. ISSN 0323-0449. info
  • NAJVAR, Petr. Proměny cizojazyčného vzdělávání studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU. Renata Jandová (ed.). In Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005. s. 159-161, 200 s. ISBN 80-7040-789-1. info
  • NAJVAR, Petr. Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 4 s. ISBN 80-210-3474-2. info
  • NAJVAR, Petr. Jazyková propedeutika jako alternativa rané výuky jazyka. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2004. s. 87-89, 3 s. ISBN 80-7220-201-4. info
  • NAJVAR, Petr. Language teachers and why they should learn to read. The Messenger, Brno: PdF MU, 2004, roč. 4, č. 2, s. 23. ISSN 1214-6676. info

5. 12. 2018


Životopis: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (učo 12232), verze: čeština(4), změněno: 5. 12. 2018 23:10, P. Najvar

Další varianta: angličtina(1)