Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  ... 107 »
1. 11.
2022

Prohlídka pracovišť v responzivním designu

Zajímavé | 4 | 4
Novinky

Vývojový tým Informačního systému (IS MU) přináší uživatelům novinku, kterou je nový vzhled aplikace Prohlídka pracovišť. Aplikace je přepracována do responzivního designu, optimalizace zobrazení na různých zařízeních i v různých prohlížečích je tedy zaručena.

Nově byla přidána volba, která umožňuje zobrazit přepínačem zaměstnance vedené na podpracovištích zobrazeného pracoviště, kteří jsou od kmenových odlišeni barevně.

Obr. 1: Rozlišení zaměstanců na pracovišti

K zobrazení pracoviště nebo jeho jednotlivých zaměstnanců se lze dostat přes vyhledávání v této aplikaci, které bylo rozšířeno o možnost vyhledávání i podle ID (přičemž ID nadřazeného pracoviště zobrazí i jeho podpracoviště), nebo procházením struktury pracoviště z rozcestníku.

Obr. 2: Vyhledávání v aplikaci

Odkazy v šedé barvě nad názvem pracoviště jsou určeny k orientaci, jak je ve struktuře pracovišť vybrané pracoviště zanořeno, a pomocí kterých je možné snadno přejít na pracoviště nadřazené.

Obr. 3: Odkazy pro snadnou orientaci ve struktuře pracovišť

Odkaz na aplikaci vede také z Osobních stránek zaměstnanců, pohodlně se tedy lze dostat přes vlastní Osobní stránku na stránky kolegů, případně u dané osoby hned zjistit, kdo je jeho/jejím nadřízeným, případně vedoucím pracoviště nebo jeho zástupcem.

Cesta do aplikace zůstává stejná, a to přes odkaz Prohlídka pracovišť na dlaždici Lidé (případně je možné využít i vyhledávací pole s našeptávačem). Ponechán byl i odkaz na výuku garantovanou pracovištěm a publikační činnost pracoviště. Stejně tak je stále k dispozici i informace o tom, který zaměstnanec je dlouhodobě mimo výkon práce.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
1. 11.
2022

Nové funkce agendy Rozpisy

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zveřejnil úpravy aplikace Rozpisy, která slouží pro vypisování témat závěrečných prací. Tyto tzv. nepředmětové rozpisy zakládají a upravují oprávněné osoby, např. pracovníci studijní oddělení. Témata mohou zakládat pracovníci vybraných pracovišť, doktorandi, anebo členové zvolených skupin osob. Případně je mohou vkládat i sami studenti, pokud je tato možnost při založení rozpisu povolena. Při zakládání rozpisu se stanovuje také harmonogram činností, který určuje posloupnost požadovaných akcí, např. vkládání či editace tématu studentem/vedoucím, přihlašování k tématům apod.

Nově byly do aplikace přidány další role v harmonogramu činností pro potvrzení témat k obhajobě (ve smyslu podepsání zadání). Mění se i počet osob, které mohou potvrzovat. Do této chvíle mohly potvrzovat témata 3 osoby, nově může být zahrnuta další osoba, která bude součástí potvrzovacího procesu.

Po potvrzení studentem a vedoucím tématu může kromě správce rozpisu nově potvrzovat téma garant programu či oboru nebo pedagogický zástupce. V dalším kroku může potvrzovat vedoucí garančního pracoviště, vedoucí katedry nebo děkan. Konkrétní roli je možné vybírat z roletky v harmonogramu činností. V případě pedagogického zástupce se osoba potvrzující téma v rozpisu nadefinuje vložením uča. Výhodou tohoto nastavení je, že téma bude potvrzeno konkrétními osobami a zamezí se potvrzení tématu osobami, které nemají být součástí procesu a potvrzení vložily omylem. Nově také přibyla informativní hláška, která uživatele upozorní na chybějící povinné údaje, které musí téma obsahovat, aby bylo možné jej potvrdit. Po najetí kurzoru myši na dané hlášení se zobrazí, která povinná položka musí být doplněna.

Nové role také reflektuje filtr témat “k potvrzení”. O tom, že na osobu přišla řada s potvrzením, se může dozvědět pomocí automatického e-mailu, jehož odeslání je možné zapnout v harmonogramu činností. Po upozornění e-mailem, který obsahuje odkaz přímo do rozpisu, je uživatel naveden pouze na ta témata, která čekají na jeho potvrzení.

Obr. 1: Nastavení potvrzování v harmonogramu činností.

Obr. 2: Stav potvrzování ze strany pedagogického zástupce.

Aplikace je dostupná pověřeným osobám v autentizované části Informačního systému → Studium → Rozpisy témat.

O změnách v agendě Rozpisy jsme informovali také v novince Nová podoba převodu témat z Rozpisů studentů.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
20. 9.
2022

Nová titulní stránka agendy Průzkumy

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) pokračuje v redesignu aplikace Průzkumy. Aplikace funguje od roku 2016 a od té doby ušla kus cesty. V loňském roce dostal nový kabát odpovědní formulář (více v novince Průzkumy oblékly nový kabát). Letos se dostala na řadu samotná titulní stránka aplikace.

Obr. 1: Nová titulní stránka Průzkumů

Nový responzivní design je zaměřený na přehlednost jednotlivých kategorií a intuitivní ovládání. Tuto vlastnost uživatelé ocení i při práci na mobilním zařízení.

Kategorie jsou rozděleny na průzkumy Moje, kde uživatelé naleznou své aktuálně připravované, probíhající, nedávno skončené nebo staré průzkumy. V kategorii K zodpovězení se nachází průzkumy, u kterých se uživatelé nacházejí v množině respondentů. Kategorie Předmětové ankety obsahuje jak otevřené, tak již uzavřené ankety. Pokud má uživatel možnost číst výsledky průzkumů, nalezne je v příslušné kategorii. Pro průzkumy, které nespadají do předešlých kategorií, je přítomna kategorie Ostatní.

Jednotlivé průzkumy jsou označeny barvami vyhlašující fakulty, resp. dle barvy zvolené pro odpovědní formulář. Rozkliknutelný panel obsahuje základní údaje o průzkumu a výpis možných operací. Je to také místo, kde systém upozorní na případné chyby v průzkumu. Kontrola je prováděna automaticky.

Agenda je dostupná v autentizované části IS MU → dlaždice Průzkumy.

Bližší podrobnosti naleznete v Nápovědě, která je dostupná v IS MU → Nápověda → [Komunikace] → Průzkumy.

O agendě Průzkumy jsme informovali v novince Nový nástroj Průzkumy pro tvorbu dotazníků.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
20. 9.
2022

Rozvoj Informačního systému MU v roce 2021

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zveřejnil výroční zprávu o provozu a vývoji IS MU za rok 2021.

Rozvoj IS MU byl v roce 2021 z důvodu epidemie covid-19 zaměřen opět především na zajištění dalších studijních a administrativních procesů distanční formou a také na vývoj e-learningových nástrojů pro zajištění distanční výuky.

V oblasti studijní administrativy byla zpřístupněna aplikace E-výpisy, ve které si mohou studenti sami vystavit oficiální výpis známek ze studia nebo výpis sylabů absolvovaných předmětů. Dále bylo realizováno vydávání e-diplomu nebo distanční zápis do studia pro studenty prvních ročníků, vč. vzdáleného ověření totožnosti prostřednictvím portálu indentitaobcana.cz nebo videohovoru přímo v IS MU. Důvěryhodné ověření identity prostřednictvím identitaobcana.cz je využito i v dalších oblastech např. pro dvoufaktorové přihlašování do IS MU. Vzniklo také několik nových funkcí souvisejících s protiepidemickými opatřeními. Dále probíhal rozvoj agendy Praxe nebo inovace agendy Plánovač studia. V oblasti e-learningu byla inovována řada e-learningových aplikací, zejména Odpovědníků, které umožnily zrealizovat Test studijních předpokladů kompletně v distanční formě. Nové funkce Odpovědníků zahrnují podporu pro adaptivní testování, monitorování aktivit odpovídajícího, více možností nastavení odpovědníku a novou aplikaci Stav odpovídání.

V agendě Úřadovna došlo k pilotní digitalizaci uzavřených i nových studijních spisů studentů, které jsou převedeny do elektronické podoby formou autorizované konverze a opatřeny časovým razítkem. Úřadovna pomohla elektronizovat i další oblasti, např. procesy zapůjčení IT techniky potřebným studentům.

Byla představena zcela nová aplikace Tudle pro snadné domlouvání pracovních schůzek či pro hlasování o libovolném obsahu. Probíhal intenzivní rozvoj personální agendy Hodnocení neakademických zaměstnanců a došlo k jejímu rozšíření na další pracoviště. Do nového responzivního designu byly převedeny agendy Průzkumy nebo aplikace EVAK pro hodnocení akademiků. Zveřejněna byla také nová podoba pokročilého vyhledávání publikací, která usnadňuje vyhledávání i na mobilním zařízení.

V IS MU a systémech na odhalování plagiátů Theses.cz a Odevzdej.cz došlo k nasazení nového algoritmu vyhledávání podobností, který lépe odhaluje parafrázované texty, nabízí nové funkce a možnosti zobrazení.

Obr. 1: Graf využití Informačního systému za rok 2021*

O všech výše uvedených novinkách byli uživatelé informováni prostřednictvím Novinek a zajímavosti ze světa IS MU Novinek (přihlásit se k odběru novinek) či Deníčku.

Výroční zprávy z předchozích let jsou dostupné pro autentizované uživatele v IS MU → Systém → [Obecné] → [Výroční zprávy]. Neautentizovaní uživatele je naleznou v sekci Více o IS MU v dolním panelu úvodní stránky.


* Na vodorovné ose grafu jsou měsíce roku 2021 a na svislé ose je znázorněn počet otevřených stránek na is.muni.cz v příslušném měsíci. Zobrazují se pouze autentizované přístupy, a to po jednotlivých fakultách MU.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  ... 107 »