PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2010
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Petra Komárková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Zdenko Staníček, Ph.D.
Rozvrh
St 8:00–9:50 B011
Předpoklady
No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view.
Osnova
  • Service-oriented economy paradigm
  • Understanding service, markets, products and customers
  • Building the service model
  • Cooperation with customers
  • Promoting the Value Proposition
  • Positioning services in markets
  • Blue Ocean Strategy
  • Service environment
  • Managing people for Service environment
  • Win-win strategies
Literatura
  • Lovelock, Ch., Wirtz, J.: Services Marketing: People, Technology, Strategy. Pearson Prentice Hall. 2007. ISBN 0-13-205676-3.
  • W. Chan Kim, R. Mauborgne: Blue Ocean Strategy. Harvard Business School Press, 2005
Výukové metody
lectures, presentations by professionals in the domain, homeworks
Metody hodnocení
A seminar work is required to the exam. Oral examination.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.