PdF:UPVK_0056 Seminář z didaktiky praktickéh - Informace o předmětu
UPVK_0056 Seminář z didaktiky praktického vyučování
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Bc. Ing. Nikola Straková, PhD. (přednášející)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 23. 2. 8:00–10:50 učebna 6, So 9. 3. 8:00–10:50 učebna 6, So 23. 3. 8:00–9:50 učebna 6, So 30. 3. 8:00–9:50 učebna 6
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů, zejména v odborné složce výuky technických oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku. Na konci kurzu bude student schopen: - Stanovit konkrétní výukové cíle svého oboru. - Provést didaktickou analýzu učiva a stanovit obsah výuky odborného výcviku. - Aplikovat výukové metody, formy a prostředky na výuku odborného výcviku. - Vypracovat konkrétní písemnou přípravu na výuku odborného výcviku.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student schopen: - Stanovit konkrétní výukové cíle svého oboru. - Provést didaktickou analýzu učiva a stanovit obsah výuky odborného výcviku. - Aplikovat výukové metody, formy a prostředky na výuku odborného výcviku. - Vypracovat konkrétní písemnou přípravu na výuku odborného výcviku.
- Osnova
- 1. Formulace dlouhodobých a krátkodobých pedagogických cílů v odborném výcviku podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 2.Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 3.Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů technických oborů v jednotlivých tématech. 4. Volba vyukových metod, forem a prostředků ve výuce odborného výcviku. 5. Projekt výuky praktického vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 6.Analyza modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2002, 90 s. ISBN 8021026987. info
- ZORMANOVÁ, Lucie a Pavel PECINA. Seminář z didaktiky praktického vyučování pro technické obory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 61 s. ISBN 978-80-210-6470-6. info
- Výukové metody
- Výklad,rozhovor, dialog,prezentace studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. K udělení zápočtu studenti vypracují projekt výuky odborného výcviku svého oboru podle pokynů vyučujícího.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět se vnitřně dělí na seminární skupiny pro zaměření Technické obory, Obchod a služby, Zdravotnické obory a Dopravní služby.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/UPVK_0056