VIb012 Autorský projekt - Grafický design

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/1/0. projekt – domácí příprava praktických výstupů. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VIb012/01: Čt 8:00–8:50 učebna 18B, J. Nedomová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Rozšíření a doplnění předmětu Ateliér grafického designu pro studenty vizuální tvorby. Je postaven na průběžných konzultacích a realizaci časově náročných domácích zadání, které vychází z individuálně stanoveného tématu. Jeho přirozenou součástí je autorská prezentace výstupů hodnocená komisionální zkouškou. Předmět rozšiřuje dovednosti a znalosti technologických postupů a procesů v oblasti grafického designu v návaznosti na definování a realizaci individuálně stanovených témat.Cílem předmětu je prohloubení orientace studentů vizuální tvorby v oblasti designu, kontinuální rozvoj kreativity a schopnosti tvůrčího vyjádření, odpovědné práce s tématem a kompetence vést o něm dialog.
Výstupy z učení
Student porozumí pojmům a technologickým postupům v oblasti grafického designu. Bude aktivně přistupovat k individuálně stanovenému tématu, definovat klíčová slova, získávat data, informace a inspirační zdroje k tématu náležející. Bude schopen komunikovat o svém projektu a vysvětlit obsahové a tvůrčí mechanismy vlastního díla.
Osnova
  • • vymezení oblasti tvůrčího zadání • průběžný rozvoj a případná transformace tématu na základě aktuálního sběru dat a vznikajících praktických výstupů • průběžné konzultace a kontrola realizace individuálních zadání • prezentace a obhájení vlastních aktivit
Literatura
    povinná literatura
  • Healey, M. (2008). Co je branding? Praha: Slovart.
  • Noga, P. (2012) Dějiny grafického designu I. Ostrava: Ostravská univerzita.
  • Twemlow, A. (2008). K čemu je grafický design? Praha: Slovart.
  • Noga, P. (2013) Dějiny grafického designu II. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
  • Noga, P.(2015) Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií. Brno: Masarykova univerzita.
  • Noga, P. (2014) Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
  • Beran, V. (2000) Typografický manuál. Praha: Font.
    doporučená literatura
  • Noga, P. (2014) Navrhování layoutu a sazba tiskovin pomocí profesionálního grafického programu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
  • Noga, P. (2013) Grafické navrhování pomocí vektorů a bitmap. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
  • Hollis, R. (2014). Stručná historie grafického designu (1. vyd.). Praha: Rubato.
Výukové metody
teoretická a praktická příprava, individuální práce na zadaném tématu, povinné konzultace
Metody hodnocení
zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.